اقتدار دفاعی کشور محصول فرماندهی مبتنی بر دانش و معرفت است

حجت السلام ابوترابی فرد گفت: هر اقدامی که با دانش و معرفت باشد با ارزش ها همراه است واقتدار دفاعی کشور محصول فرماندهی مبتنی بر دانش و معرفت است

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، اولین کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران با حضور محمودرضا آقامیری رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران، سردار فدوی جانشین فرماندهی کل سپاه  و جمعی از خانواده های شهدا امروز 16 در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی برگزار شد.

فرزادجهان بین، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در این مراسم گفت: امروز به شهدا و یاد شهدا نیازمند هستیم. براساس آیه قرآن اگر جامعه ای جهاد را پاسداری نکند دچار نقصان و ظلم می شود. امام علی (ع )در خطبه های مختلف آرزوی شهادت کردند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد افزود: ملتی که شهادت نداشته باشد بی شک ذلیل می شوند. این مقوله در دولت قبل کاملا ملموس بود. ما به دنبال تعامل سازنده با دنیا هستیم.
به گفته وی در یک سال و نیم قبل که بنده به عنوان معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد منصوب شدم باید هر روز یاد شهدا را زنده نگه می داشتیم تا ایثار بیش از پیش در کشور زنده نگه داشته شود.

در ادامه کنگره حجت‌الاسلام سید محمدحسن ابوترابی‌فرد امام جمعه موقت تهران با عرض ارادت به خانواده شهدا گفت: امیدواریم شهدا زمینه عزت جامعه مسلمین و زمینه حضور رضای خدا را به دنبال داشته باشد.
وی با تقدیر و تشکر از دانشجویان افزود: امیدوارم مجامع علمی کشور با یاد خدا همراه باشد.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه شهید به اقاالله نظر می‌کند ادامه داد: راه رسیدن به لقا الله عمل صالح است. عمل صالح تنها راه رسیدن به سعادت فرد و جامعه است. بهشت محصول عمل صالح و جهنم محصول عمل ناصالح است. انسان در اوج کمال به عمل صالح مزین می شود. عمل صالح ویژگی هایی داشته که یکی از کلیدی ترین آنها پیوند معرف و دانش است.

وی ادامه داد: عمل صالح از انسانی صادر می شود و عقل با دانش پرورش می‌یابد؛ قلب به طهارت رسیده و رفیع ترین عمل صالح در هستی مقام شهادت است.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: دنیای اسلام امروز با تحولات جدی همراه و تمامی آن حاصل اقدامات شهدا است. امیدواریم هر قدمی با معرفت همراه باشد. 

حجت السلام ابوترابی فرد با بیان اینکه اقتدار دفاعی کشور محصول فرماندهی مبتنی بر دانش و معرفت است ادامه داد: هر اقدامی که با دانش و معرفت باشد با ارزش‌هایی همراه است. برای مثال حتی تشکیل زندگی مشترک هم باید با علم و معرفت و با تکیه بر عمل صالح همراه باشد.امیدوارم دعای شهدا بدرقه راه همگان باشد.

در انتهای مراسم اطلس شهدای کشور رونمایی شد.
انتهای پیام/

کد خبر: 1121095

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =