حمایت کره جنوبی از تلاش‌ها برای ادامه مذاکرات احیای برجام

معاون وزیر خارجه کره جنوبی بعد از گفت‌وگو با نماینده آمریکا در امور ایران درباره مذاکرات قدرت های هسته ای جهان با ایران (برجام) اعلام کرد که کشورش از تلاش‌های مشارکت‌کنندگان برای احیا و ادامه این مذاکرات برای رفع تحریم های ایران حمایت می‌کند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، «چوی جانگ کان» معاون وزیر خارجه کره جنوبی امروز در یک پیام توئیتری نوشت: "با رابرت مالی نماینده آمریکا در امور ایران درباره مذاکرات در وین برای احیای برجام صحبت کردم. اگرچه تلاش‌های دیپلماتیک در این خصوص آسان نیست اما در نهایت ثمربخش است، بنابراین ما قویاً از تلاش‌های شرکت‌کنندگان برای حفظ مذاکرات وین حمایت می‌کنیم."

دور جدید مذاکرات ایران و ۱+۴  که از روز دوشنبه هشتم آذرماه (۲۹ نوامبر) در وین اتریش برگزار شد، روز جمعه سوم دسامبر (۱۲ آذرماه) به پایان رسید.

در نشست روز جمعه کمیسیون مشترک برجام که با حضور نمایندگان ایران، گروه ۱+۴ و اتحادیه اروپا در هتل کوبورگ برگزار شد، شرکت‌کنندگان به بررسی نتایج به دست‌آمده و پیشرفت‌های صورت‌گرفته در این دور از گفت‌وگوها با توجه به متون ارائه‌ شده از سوی جمهوری اسلامی ایران پرداختند.

ایران متن پیشنهادی خود را در قالب دو موضوع لغو تحریم‌های ظالمانه و مسائل هسته‌ای به طرف‌های مقابل ارائه کرد. با توجه به درخواست برخی از هیأت‌ها جهت بازگشت به پایتخت‌هایشان جهت مشورت و دریافت دستورالعمل‌های تازه، در نشست جمعه مقرر شد تا در گفت‌وگوها وقفه‌ای ایجاد شده و گفت‌وگوها هفته آینده بعد از بازگشت هیأت‌ها از پایتخت‌هایشان، از سر گرفته شود.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1121114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =