برخی روز دانشجو ‌را تبدیل به جُنگ شادی کرده‌اند/ ساخت بزرگترین‌ پالایشگاه دنیا در بوشهر توسط دانشجویان

مشاور وزیر در امور مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با بیان اینکه دانشگاه‌ها و دانشجویان نقش بزرگی در کشور و تاریخ انقلاب اسلامی دارند، گفت: قالب فرمانده‌های جنگ ۸ ساله از فعالان دانشجویی بودند. همچنین دانشجویان نخبه، استادان و ادوار دانشجویی در صنعت موشکی کشور نیز نقش مهمی داشتند. صنعت میانی و بزرگترین پالایشگاه دنیا توسط بسیج دانشجویی در بوشهر ساخته شد. 

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، مراسم بزرگداشت روز دانشجو با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران و مجتبی ثابتی مشاور وزیر در امور مناطق آزاد و مناطق ویژه اقتصادی در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد.

حجت الاسلام مهدی ساداتی نژاد مسئول نهاد رهبری در دانشگاه تربیت مدرس در این نشست گفت: امیدواریم دانشجویان به عنوان سربازان انقلاب، وظایف خود را به خوبی انجام دهند.

وی ادامه داد: دانشجویان ولی نعمت های دانشگاه و استادان هستند و باید حرمت آنها حفظ شود.

ساداتی نژاد عنوان کرد: دانشگاه و دانشجویان از ارکان اصلی حفظ انقلاب و نظام هستند. اگر دانشجویان به درستی وظایف خود را انجام ندهند، آینده انقلاب نیز دچار چالش خواهد شد.

این مسئول اضافه کرد: برخی جریانات تلاش کردند؛ جریان انقلابی را آلوده کنند؛ اما بصیرت این جنبش اجازه ادامه خطا را به آنها نداد.

روز دانشجو برای جنگ شادی نیست

مجتبی ثابتی مشاور وزیر در امور مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در این مراسم اظهار کرد: روز دانشجو در برخی از سال‌ها دستخوش جریانات خاصی شد و این روز که نماد شهادت جریان دانشجو است تبدیل به جُنگ شادی شد.

وی ادامه داد: جریانی برخلاف جریان نام برده شده نیز تلاش کرد تا روز دانشجو و دانشگاه را تبدیل به جایگاهی برای حل مشکلات کشور کنند. 

ثابتی گفت: دانشگاه تربیت مدرس سعی کرد روز دانشجو را مضحکه مراسم های سبک نکند و به حل مسائل اساسی نظام کمک کند.

مشاور وزیر اقتصاد در مناطق آزاد اظهار کرد: روز دانشجو باید به سمت حل مشکلات نظام سوق داده شود. بنابراین باید اندیشکده‌های خوبی در دانشگاه‌ها تشکیل شود.

وی با بیان اینکه سه نوع نگاه به روز دانشجو وجود دارد و گفت: نوع نگاه این روز را جنگ شادی کرده است، نگاه دوم این روز را تبدیل به برگزاری مناظرات سیاسی میکند و نگاه سوم ناظر بر پرداخت به مسائل جدی نظام است.

ثابتی با اشاره به اینکه دانشگاه ها و دانشجویان نقش بزرگی در کشور و تاریخ انقلاب اسلامی دارند، گفت: قالب فرمانده‌های جنگ ۸ ساله از فعالان دانشجویی بودند. همچنین دانشجویان نخبه، استادان و ادوار دانشجویی در صنعت موشکی کشور نیز نقش مهمی داشتند. صنعت میانی و بزرگترین پالایشگاه دنیا توسط بسیج دانشجویی در بوشهر ساخته شد. 

وی گفت: عده‌ای از جمله برخی استادان دانشگاه تربیت مدرس مفهوم آزادی را در دانشگاه‌ها به سخره گرفتند و خطوط قرمز نظام را رد کردند.

در ادامه مراسم دانشجویان به بیان دغدغه‌ها و نقطه ‌نظرات خود پرداختند.

رابطه شهرداری و دانشجو فقط کارت متروی رایگان نباشد

مهرداد آقایی سعدی نماینده شورای صنفی دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس اظهار گفت: شهرداری تهران باید از دانشجویان در مدیریت شهری استفاده کند.

وی ادامه داد: رابطه شهرداری و دانشجویان فقط نباید محدود به کارت رایگان استفاده از مترو و اتوبوس باشد.

آقایی سعدی درباره مشکلات دانشجویان این دانشگاه گفت: دسترسی مشکل به مترو و نداشتن خوابگاه‌های مناسب به ویژه برای دانشجویان متاهلان از جمله مشکلات دانشجویان است. 

این فعال دانشجویی مطرح کرد: دانشجویان نباید درگیر تغذیه و اینترنت باشد؛ بلکه باید به فکر رشد و تعالی دانشگاه باشد.

در ادامه سجاد شیخ لواسانی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس اظهار کرد: نخبگان این دانشگاه مسایل فرهنگی تهران را از شهرداری خواستار هستند.

وی گفت: مشکل ترافیک تهران کی حل می‌شود. زاکانی رئیس شهردای کاش این سوال را جواب دهد.

لواسانی اضافه کرد: در برخی از مناظر و ساختمان های تهران؛ از فرهنگ اسلامی ایرانی استفاه نمی شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1121126

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =