دشمن‌شناسی مهمترین پیام روز دانشجو است/ جنبش دانشجویی نماد روحیه انقلابی

مراسم روز دانشجو با اجرای برنامه‌هایی متنوع، همزمان با ۱۶ آذر در واحدها و مراکز دانشگاه آزاد اسلامی ‌برگزار شد که با استقبال گسترده و کم نظیر دانشجویان همراه بود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، واحدها و مراکز مختلف دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور با برگزاری ویژه برنامه‌های ۱۶ آذر (روز دانشجو)، یاد و خاطره شهدای این روز را گرامی داشتند. در همین رابطه نشست صمیمانه  محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اعضای تشکل‌ها و فعالان دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی عصر روز گذشته در سالن کتابخانه زنده یاد دکتر حبیبی برگزار شد که  طهرانچی به سؤالات و دغدغه‌های مطرح شده از سوی دانشجویان در این نشست سه ساعته پاسخ داد.

در این نشست صمیمانه بیژن رنجبر، قائم مقام رئیس دانشگاه، حجت الاسلام والمسلمین محمد شریفانی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی،  فرزاد جهان بین معاون فرهنگی و دانشجویی، معصومه طباطبایی، رئیس مرکز سنجش، پذیرش و فارغ التحصیلی، جواد علمائی، معاون علوم، مهندسی و کشاورزی و جمعی دیگر از مسئولان دانشگاه حضور داشتند.

به همت بسیج دانشجویی مراسم گرامیداشت روز دانشجو با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور، چگینی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب، حجت الاسلام والمسلمین علم خواه مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، حجت الاسلام والمسلمین حیدری، معاون دانشجویی و فرهنگی و جمعی از دانشجویان در مجتمع ولیعصر (عج) برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری در این مراسم گفت: یکی از بزرگترین پیام‌های ارزشمند ۱۶ آذر که توسط دانشجویان رقم خورد و باقی ماند، دشمن شناسی و دشمن ستیزی قشر جوان، دانشگاهیان و دانشجویان است و این روحیه را باید حفظ کرد.

وی خطاب به دانشجویان اظهار کرد: جایگاه خودتان را در کسب علم و دانش قدر بدانید. کشور، مملکت و مردم با اهتمام به علم و دانش می تواند روز به روز راه افتخار را طی کند و به سربلندی های ارزشمند دست یابد.                      

   تشکل‌ها باید استقلال خود حفظ را کرده و ابزار دست دیگران نباشند                             

  رحیم اکرامی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج به مناسبت ۱۶ آذر در نشست صمیمانه با دانشجویان این واحد دانشگاهی، گفت: مطالبه‌گری حق دانشجوست و دانشجویان در دوره دانشجویی با حضور در تشکل‌ها باید مهارت‌های لازم برای ورود به عرصه اجتماعی و سیاسی در آینده را کسب کنند.

وی افزود: تشکل‌ها باید استقلال خود حفظ را کرده و ابزار دست دیگران نباشند و در راستای اصل نظارت همگانی دانشجو باید نظارت مستمر و مداوم بر عملکرد مسئولان داشته باشند.                                                                 

  دانشجویان باید در تمامی حوزه ها، روحیه مطالبه‌گری داشته باشند 

مراسم بزرگداشت حماسه ۱۶ آذر و روز دانشجو با حضور حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه، معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی در واحد ارومیه برگزار شد.

خسروپناه در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانشجو، گفت: دانشجویان باید تاریخ معاصر را بدانند و جنایات آمریکا در ایران و عراق را مطالعه کنند. دانشجویان باید در تمامی حوزه ها، روحیه مطالبه‌گری داشته باشند و این روحیه را با شادی، نشاط و رعایت اخلاق و منطق ادامه دهند.                                                                   

مراسم گرامیداشت روز دانشجو با حضور پر شور دانشجویان، تشکل‌های اسلامی دانشجویی، بسیج دانشجویی و استادان و مدیران نهاد های انقلابی شهرستان بیضا در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیضا برگزار شد.

روح‌الله زارع، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد  بیضا گفت: دانشجویان و دانش آموختگان خود را برای خلق حماسه های بزرگ در آینده، آماده کنند و به عنوان کارآفرینان و دانش پژوهان، در پیشبرد اهداف فرهنگی و اقتصادی کشور گام بردارند.

  بیش از پیش نیازمند فعالیت‌های جهادی بسیج دانشجویی


به مناسبت گرامیداشت ۱۶ آذر، دیدار صمیمانه جمشید صباغ زاده، قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در واحد علوم و تحقیقات با اعضای بسیج دانشجویی در این واحد دانشگاهی برگزار شد.

صباغ‌زاده در این مراسم با تبریک روز دانشجو و بزرگداشت سالگرد شهادت محسن فخری‌زاده، گفت: دانشجو اصلی‌ترین رکن وجودی دانشگاه و بسیج دانشجویی نگین این اصل وجودی است.

وی ادامه داد: بیش از پیش نیازمند فعالیت‌های جهادی بسیج دانشجویی برای پویایی و نشاط فرهنگی و علمی در عرصه‌های مختلف هستیم.                                                                                 

مراسم روز دانشجو با حضور سیدمحمود هاشمی، رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی، سیدعلی طاهری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان، دانشجویان و اساتید در دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان برگزار شد.

سید محمود هاشمی، رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی در این مراسم با اشاره به اهمیت جنبش دانشجویی، گفت: در انقلاب اسلامی نهضت دانشجویی و دانشگاهیان نقش مهمی را در کنار روحانیت داشتند که نشان از اهمیت، توان و قداست بالای دانشجویان دارد.

وی افزود: از مهم‌ترین مواردی که باعث عزت یک دانشجو می‌شود، تهذیب و دانش علمی است و تحقق این شعار جز با سلاح دانش و تهذیب توسط نخبگان و جوانان امکان پذیر نخواهد بود.

  جنبش دانشجویی نماد روحیه انقلابی            

آیین بزرگداشت روز دانشجو و یادبود شهدای دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین-پیشوا و قرچک با حضور  منوچهر متکی، وزیر اسبق امور خارجه، فرمانداران و ائمه  جمعه منطقه، خانواده معظم شهدا و جامعه دانشگاهی برگزار شد.

کیان پهلوان‌افشاری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین-پیشوا و قرچک در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، گفت: جنبش دانشجویی نماد روحیه انقلابی، تجلی بصیرت و نشان بارزی از نقش بی‌نظیر دانشجویان ایران اسلامی در شناخت ریشه‌های استعمار و استکبارستیزی است.

در این مراسم پیام آیت‌الله سیدمرتضی محمودی نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه شهرستان ورامین به مناسبت روز دانشجو قرائت شد.

                                                                                 

همزمان با فرا رسیدن شانزدهم آذر، مراسم گرامیداشت روز دانشجو با حضور سردار بهمن ریحانی، فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم استان کرمانشاه، فرهاد گلمحمدی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه، حجت الاسلام امین معظمی، مسئول نهاد رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان، هیات رئیسه واحد کرمانشاه و برخی از مسئولان استان و دانشگاهیان در واحد کرمانشاه برگزار شد.

 فرهاد گلمحمدی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه در این مراسم گفت: دانشگاه‌ها کانون اصلی تولید علم در کشورها محسوب می شوند و در جمهوری اسلامی ایران دانشجویان و استادان دلسوز، قدم های مهمی طی چهل سال گذشته برداشته‌اند.

وی ادامه داد: با بصیرت و هوشیاری و گام نهادن در مسیر اجرای منویات مقام معظم رهبری و اعتلای علمی، پیشرفت و آبادانی کشور عزیز اسلامی گام برداریم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1121138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =