واگن‌های متروی تهران باید ۲ برابر تعداد فعلی باشد/ در مدیریت جدید هیچ برخوردی با دستفروشان نشده

شهردار تهران با با اشاره به انتقاد دانشجویان از رفتار نادرست ماموران شهرداری با دستفروشان گفت: این موضوع برای ماه های پیش و مدیریت سابق بوده است و در مدیریت جدید چنین اتفاقاتی نخواهد افتاد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه علیرضا زاکانی شهردار تهران در نشست روز دانشجو که عصر امروز در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد بیان کرد: ۶۸ سال پیش اتفاق ضد استبدادی علیه رژیم وقت و ضد استکباری در دانشگاه تهران اتفاق افتاد.

وی افزود: اگر ما ۱۶ آذر را هر سال گرامی می‌داریم به خاطر حفظ و یاد خاطره شهدای دانشجو و یادآوری مسئولیت دانشجویان است.

زاکانی با اینکه جهانی شدن ایران و غرب متفاوت است؛ افزود: ما به دنبال جهانی شدیم هستیم، در نتیجه اعتقاد داریم مستضعفان در جهان حاکم خواهند شد؛ اما غرب به دنبال استثمار ضعیفان جهان است.

شهردار تهران بیان کرد: ایران با غرب در رقابت است که این پایانی ندارد. هر دو نیز ابزار متفاوت خود را دارند. علم یکی از مهم ترین مولفه های حق بوده که این جا اهمیت دانشجویان در این رقابت نابرابر مشخص می‌شوند.

وی با اشاره به حق آزادی اظهار کرد: آزادی، عدالت و حق از مبانی جدی انقلاب اسلامی است. در نتیجه در حال حاضر باید در مقابل تمامی زشتی‌های جامعه و بی عدالتی ها ایستادگی کرد. البته برخی افراد نیز نمی خواهند برای پیشرفت و برقراری عدالت هزینه کنند.

زاکانی گفت: ۱۶ آذر امسال پیام ویژه ای دارد و آن این است که ما نیازمند مبارزه با فقر و فساد در کشور هستیم.

شهردار تهران در حال حاضر جامعه نیاز به جهاد و امید آفرینی دارد و در جهان اسلام یاور ضعیفان در جهان باشد. البته جبهه سازی و گسترش آن در خدمت اهداف انقلاب اسلامی است.

وی بیان کرد: جبهه سازی نیز باید به صورت نوین انجام شود تا بدون اینکه پای کسی بلرزد حرف حق را در مقابل استکبار بزند.

زاکانی با اشاره به مطالبات دانشجویان از شهرداری تهران بیان کرد: تهران امروز دچار نقصان و عیوبی بسیار بوده که علتش بی توجهی به کالبد شهر است.

شهردار تهران اظهار کرد: تهران در حوزه شهرسازی و معماری شخصیتی مجهول دارد و این موضوع به علت بی توجهی مسئولان گذشته به بخش نرم افزارهای این شهر است.

وی افزود: ترافیک و حمل و نقل در تهران به علت نبود زیر ساخت ها است. ۳هزار واگن مترو نیازمند هستیم ولی تنها نیمی از این مقدار را در اختیار داریم.

زاکانی با تاکید بر اینکه شهرداری نهاد خدمت گذار به مردم است، گفت: نارضایتی مردم از شهرداری به علت این است که نقصان های وجود دارد که در حال مرتفع کردن این مشکلات هستیم.

شهردار تهران بیان کرد: شهرداری محتاج ارتباط با دانشگاه، نخبگان علمی و دانشجویان است. توسعه علم وفناوری در تهران در گرو همکاری شهرداری و دانشگاه است.

وی اظهار کرد: تهران حدود ۱۳ میلیون جمعیت روزانه دارد که برای مدیریت آنها باید از علم نخبگان دانشجویی استفاده شود.

زاکانی با اشاره به انتقاد دانشجویان از رفتار نادرست ماموران شهرداری با دستفروشان گفت: این موضوع برای ماه های پیش و مدیریت سابق بوده است. در مدیریت جدید چنین اتفاقاتی نخواهد افتاد.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: جمع آوری معتادان از سطح شهر کار چند ساعت است؛ اما باید برای بهبود کامل این افراد باید سال‌ها وقت صرف کرد.

زاکانی ادامه داد: اجماعی بین مسئولان کشور و مردم باید شکل بگیرد که این اجماع با محوریت نخبگان باید باشد.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: اصلاح باید از خود شهرداری آغاز شود تا بعد به تمامی شهر سرایت پیدا کند.

وی افزود: اگر زمینه خلاقیت برای ظهور نخبگان علمی فراهم شود، آنها از کشور با دلی خون مهاجرت نخواهند کرد.

زاکانی گفت: باید در مسیر شهر هوشمند حرکت کنیم یعنی فردی که توانایی مالی ندارد؛ حمل و نقلش رایگان شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1121144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =