اتحادیه اروپا دفتر دیپلماتیک در کابل افتتاح می‌کند

اتحادیه اروپا اعلام کرد که طی چند هفته آینده یک مقر دیپلماتیک در پایتخت افغانستان افتتاح خواهد کرد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، اتحادیه اروپا اعلام کرد که به زودی و طی هفته‌های آینده یک دفتر دیپلماتیک در کابل افتتاح خواهد کرد.

«امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه اخیرا اعلام کرد که پاریس و بروکسل در تلاش برای ایجاد یک مقر دیپلماتیک مشترک در کابل هستند تا سفرای اروپایی بتوانند در آنجا مستقر شوند.

با این حال ماکرون اضافه کرد که این به معنای به رسمیت شناختن حکوت طالبان در افغانستان نیست.

ماکرون افزود: این اقدامی متفاوت از به رسمیت شناختن سیاسی یا گفت‌وگوی سیاسی با طالبان است. به محض اینکه بتوانیم نمایندگی داشته باشیم، آن را ایجاد خواهیم کرد اما هنوز لازم است برخی مسائل امنیتی آن بررسی شود.

درحالیکه کشورهای اروپایی و آمریکا باعث و بانی بحرانهای کنونی در افغانستان هستند، سفارت فرانسه در کابل روز سه شنبه اعلام کرد که 40 تُن کمک بشردوستانه شامل اقلام دارویی، غذایی و تدارکات زمستانی به افغانستان ارسال کرده است.

تا کنون هیچ کشوری به صورت رسمی حکومت طالبان در کابل را به رسمیت نشناخته است.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه روز دوشنبه در جریان گفت‌وگو با «نارندرا مودی» نخست وزیر هند به مساله افغانستان اشاره کرد و شرایط در این کشور را به دلیل بلوکه شدن داراییهای دولت کابل در آمریکا نگران کننده خواند.

پوتین تاکید کرد، طالبان میلیاردها دلار تسلیحات دارد که از دولت قبلی افغانستان و آمریکا باقی مانده است. آن‌ها نیازی به خرید بیشتر تسلیحات ندارند اما دارایی‌های افغانستان باید آزاد شود.

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه نیز گفته طالبان باید به وعده‌های خود برای تشکیل یک کابینه جدید فراگیر که نماینده همه نیروهای قومی و سیاسی، تضمین حقوق بشر، پایان دادن به تهدیدات تروریسم و ​​قاچاق مواد مخدر و جلوگیری از سرایت بی‌ثباتی به افغانستان باشد، عمل کند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1121146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =