قیمت دلار عقب‌نشینی کرد

دلار کانال ۳۱هزار تومان را از دست داد و در بازار امروز به سطح ۳۰۶۵۰تومان کاهش یافت که به گفته فعالان بازار، این روند ناشی از سیگنال بازارساز و عقب‌نشینی برخی خریداران با نزدیک شدن به دور هشتم مذاکرات بوده است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، دلار در نتیجه برآورده نشدن انتظار توافق از مذاکرات اخیر و افزایش حجم خریدها، روز گذشته از مرز ۳۱هزار تومان هم عبور کرد و تا ۳۱۱۵۰تومان پیش رفت؛ اما روند صعودی تداوم نداشت و دلار بعد از لمس این قیمت تغییر مسیر داد و تا پایان معاملات دیروز به ۳۱۰۵۰تومان برگشت.

امروز هم دلار در بازار آزاد و معاملات پشت‌خطی روند نزولی را ادامه داد که فعالان بازار ارز بر این باورند، تغییر مسیر دلار ناشی از سیگنال مثبت بازارساز و دست کشیدن برخی معامله‌گران از خرید ارز، به دلیل نزدیک شدن به ازسرگیری مذاکرات برجام در وین بوده است.

روز گذشته صالح‌آبادی رییس بانک مرکزی، از بهبود شرایط و دسترسی سیستم اقتصادی به منابع ارزی کشور خبر داد و پیش‌بینی کرد در آینده نزدیک اوضاع بهتر خواهد شد. همچنین این مقام مسئول ظهر امروز با حضور در صرافی‌های میدان فردوسی به جهت بررسی تحولات بازار ارز، با تاکید بر وضعیت مناسب منابع ارزی کشور، از راه اندازی سامانه‌ای برای ثبت درخواست‌های ارزی خرد مردم خبر داد.

همچنین امروز باقری معاون وزیر امور خارجه، از ادامه مذاکرات در روز پنجشنبه خبر داد و اظهار کرد که ایران با پیشنهادهای مفید و سازنده‌ای وارد دور جدید گفت‌وگوهای وین شده است و منتظر گام‌های عملی غرب هستیم.

این اظهارات صالح‌آبادی و باقری مورد توجه معامله‌گران ارزی قرار گرفت و با پالس مثبتی که به بازار وارد کرد، ترمز دلار کشیده شد؛ در نتیجه با عقب‌نشینی برخی خریداران و پایین آمدن حجم خریدها، دلار کانال ۳۱هزار تومان را از دست داد و تا زمان انتشار این گزارش به سطح ۳۰۶۵۰تومان کاهش یافت.

به تصور برخی معامله‌گران جو روانی این دو سیگنال کم اثر خواهد شد و دلار مجددا به روند صعودی بازخواهد گشت؛ اما عده‌ای دیگر بر این باورند که با نزدیک شدن به هشتمین دور مذاکرات، دوباره شاهد کاهش خریدها و نزولی شدن شیب دلار خواهیم بود و چنانچه نشست پیش‌رو حامل اخبار مثبتی باشد، دلار با افت قیمت بیشتری مواجه خواهد شد.

منبع: اقتصادآنلاین

کد خبر: 1121169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =