نکات مهم تغذیه قبل از واکسیناسیون دز سوم

مدیر گروه تغذیه بالینی وزارت بهداشت گفت: خواب راحت سبب ارتقای سیستم ایمنی در بین افراد و به ویژه سالمندان در هنگام واکسیناسیون می شود.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، پریسا ترابی مدیر گروه تغذیه بالینی دفتر مدیریت بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی وزارت بهداشت با اشاره به تغذیه در دوران تزریق واکسن اظهار کرد: بطور کلی  برای تزریق واکسن به رژیم غذایی ویژه ای نیاز ندارید اما بهتر است افراد و به ویژه سالمندان با مواد غذایی که به سلامت و افزایش کارایی سیستم ایمنی بدن در زمان واکسیناسیون کمک می کند آشنا شوند تا علائم و عوارض احتمالی ناشی از واکسیناسیون را به حداقل رسانده و سیستم ایمنی خود را تقویت کنند.

او ادامه  داد: زمان واکسیناسیون نباید ناشتا بود زیرا ممکن است افراد  زمان تزریق واکسن دچار سرگیجه یا افت فشار شوند. برای جلوگیری از بروز این مشکلات در هنگام واکسن زدن ،لازم است صبحانه ساده و شب قبل از واکسیناسیون نیز غذای سبک مانند سوپ حاوی مرغ، سبزی های سبز تیره تازه ، جعفری و کلم بروکلی مصرف شود.

ترابی بیان کرد:  افرادی که ترس از آمپول زدن دارند باید  مصرف شیر، میوه، تخم مرغ، لقمه نان و پنیر همراه با سبزیجات مثل گوجه فرنگی یا خیار را قبل از تزریق واکسن مصرف کنند. سالمندان شب قبل از واکسیناسیون خواب خوب و راحتی داشته باشند، زیرا خواب کافی و آرام یکی از رازهای سلامت و طول عمر انسان همراه با زندگی با نشاط است و نقش مهمی در آماده سازی سیستم ایمنی بدن و تقویت  آن  ایفا می‌کند.

مدیر گروه تغذیه بالینی دفتر مدیریت بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی وزارت بهداشت افزود: دستگاه الکترونیکی مانندگوشی همراه  و تماشای طولانی مدت تلویزیون از حداقل یک ساعت قبل از خواب تاحد امکان پرهیز کنند؛ این کار باعث می شود بتوانید خواب راحت و عمیقی داشته و بدن شما در آرامش کامل استراحت کند.

او گفت: سالمندان بهتر است مقدار زیادی آب و مایعات بنوشند. تامین آب بدن به میزان کافی قبل و بعد از تزریق واکسن  کرونا بسیار مهم است. مصرف مایعات کافی نه تنها سبب عملکرد بهتر بدن در شرایط واکسیناسیون می شود، بلکه از افت فشارخون در افرادی که معموال ترس از آمپول و یا واکسن دارند نیز جلوگیری می کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

کد خبر: 1121189

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =