گردشگری ایران / آبشار آرانا خرمدره

آبشار آرانا یکی از زیباترین جاذبه‌های طبیعی و جاهای دیدنی استان زنجان است که در ۲۷ کیلومتری شمال شهر خرم‌دره و بین دو روستای مغول‌آباد و آرانا واقع شده است.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، استان زنجان مهد تمدن، فرهنگ و هنر و از مناطق آذری‌نشین ایران است. جاذبه‌های بیشماری این استان آن را در زمره استان‌های مطرح کشور قرار داده است.

زنجان در سال ۱۳۵۲ با ضمیمه شدن قزوین به استان تبدیل شده است. در مهرماه سال ۱۳۷۳ قزوین با توابع خود از زنجان جدا شده، استان قزوین را تشکیل داد و استان زنجان نیز، به‌تنهایی استانی مستقل شد. این استان از ۸ شهرستان، ۱۶ بخش، ۴۶ دهستان و ۱۹ شهر تشکیل یافته است. شهرستان‌های آن عبارت‌اند از: زنجان، طارم، ماهنشان، خدابنده، ایجرود، ابهر، خرمدره و سلطانیه.

آبشار آرانا

زنجان دارای مکان های دیدنی بسیاری است: گنبد سلطانیه، آبشار آرانا و  غار کتله‌خور که بی‌نظیرترین غار ایران است در استان زنجان جای گرفته است. در این مطلب قصد داریم تا شما را با آبشار آرانا بیشتر آشنا کنیم.

گردشگری

آبشار آرانا یکی از زیباترین جاذبه‌های طبیعی استان زنجان است که در ۲۷ کیلومتری شمال شهر خرمدره و بین دو روستای مغول آباد و آرانا در میان دره ای واقع شده و از جاذبه های طبیعی و زیبای اون منطقه به حساب می‌آید.

دسترسی به این آبشار کاملا راحت بوده و جاده آسفالته تا نزدیکی آن کشیده شده است و با خودرو می‌توانید تا بالای آن بروید.

آبشار آرانا

این مکان یکی از جاذبه های بی نظیر این استان است که هر ساله میزبان گردشگران زیادی است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1121199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =