آمریکا تحریم بیشتری علیه روسیه اعمال می‌کند

رئیس‌جمهور آمریکا خطاب به همتای روس خود از اعمال تحریم‌های بیشتر علیه روسیه در صورت تشدید تنش با اوکراین سخن گفت.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز به نقل از اسپوتنیک، کاخ سفید با انتشار بیانیه‌ای پس از کنفرانس مجازی امروز (سه‌شنبه) میان «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا و «ولادیمیر پوتین» همتای روسیه ای او، موضوعات بحث در این نشست را مطرح کرد.

بنابراعلام کاخ سفید، جو بایدن به همتای روس خود اولتیماتوم داده است که در صورت تشدید تنش با اوکراین، «تحریم‌های سنگینی» علیه روسیه وضع خواهد کرد.

این نهاد آمریکایی همچنین از ابراز نگرانی بایدن درباره وضعیت اوکراین خبر داد و نوشت: «رئیس‌جمهور آمریکا گفت اگر تنش نظامی افزایش یابد، واشنگتن و متحدانش تحریم‌های سنگین و اقدامات اقتصادی دیگری را اتخاذ خواهند کرد.»

همچنین در این نشست «بایدن بر حمایت خود از تمامیت ارضی و حاکمیت اوکراین تاکید کرد و خواستار کاهش تنش و بازگشت به روابط دیپلماتیک بین مسکو و کی‌یف شد.»

«ثبات استراتژیک، هکرها و دغدغه مشترک دو طرف درباره مسائل منطقه‌ای مانند ایران» از دیگر مباحث این نشست بودند.

کاخ کرملین روسیه نیز پس از نشست امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد: «پوتین از بایدن خواستار ضمانت درباره عدم گسترش حضور ناتو به سمت شرق و نزدیکی روسیه شد. از دیگر درخواست‌های پوتین عدم استقرار نیروهای تهجامی در نزدیکی روسیه بود.»

ماه گذشته «آنتونی بلینکن» وزیرخارجه آمریکا، مدعی شد روسیه نیروهای خود را در نزدیکی مرز اوکراین افزایش داده است و قصد حمله دارد؛ این اظهارات او باعث شد تا تنش میان دو کشور افزایش یابد.

شب گذشته نیز «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین،به وخامت روابط میان دو کشور اشاره کرد و گفت: نباید انتظار بالایی از نشست میان روسای جمهور دو کشور داشت. تنها یک راه برای کاهش تنش بر سر اوکراین وجود دارد و آن هم اطمینان از آن است که کی‌یف برای حل مشکل این منطقه به زور متوسل نمی‌شود.»

انتهای پیام/

کد خبر: 1121200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =