شروط ایران در مذاکرات باتوجه به بدعهدی طرف مقابل است/ نتیجه مذاکرات باید به سود مردم باشد

مسئول سیاسی بسیج دانشجویی ناحیه تهران بزرگ گفت: ایران در این دور از مذاکرات وین، دو متن پیشنهادی به طرفین داده است و شروط خود در بسته‌ها را صرفا بر اساس بدعهدی آنها انتخاب کرده است. 

مهدی هاشم‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با اشاره دور جدید مذاکرات هسته‌ای بین ایران و آمریکا و کشورهای اروپایی اظهار کرد: در حال حاضر مذاکره‌ای مذاکره‌ای مناسب است که منجر به احقاق حقوق ایران و لغو تمامی تحریم‌های یکجانبه شود. در غیر این صورت مذاکرات برای کشورمان سودی در پی نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه شروط ایران برای ادامه مذاکرات، به هیچ عنوان از روند گفت‌وگوها ممانعت  نمی‌کند، گفت: ایران به دنبال برچیدن کامل تحریم‌های یکجانبه است. در نتیجه با حضوری مقتدرانه در مذاکرات، به طرفین نشان داد که دنبال بازی دیپلماسی در جلسات نیست. 

مسئول سیاسی بسیج دانشجویی ناحیه تهران بزرگ در پاسخ به این پرسش که شبهاتی در  فضای مجازی شکل گرفته که ایران تعمداً شروط غیر قابل قبول گذاشته تا مذاکرات ادامه پیدا نکند، گفت: ایران در این دور از مذاکرات وین، دو متن پیشنهادی به طرفین داده است و شروط خود در بسته‌ها را صرفا بر اساس بدعهدی آنها انتخاب کرده است. 

وی با تاکید بر اینکه تا کنون بدعهدی های بسیاری از سوی طرفین برجام رخ داده است، گفت: زمانیکه ایران به تمامی تعهدات خود در برجام متعهد بود و از سوی دیگر با بدعهدی آنها مواجه شد، بسیار واقع گرا است که در این دور از مذاکرات با سخت گیری بیشتری در مذاکرات حاضر شود. بنابراین برای جلوگیری از تکرار دور باطل برجام، این توافقنامه باید با  ضمانت اجرایی همراه باشد.

تحول در تیم انتخابات افراد تیم مذاکره کننده هسته‌ای

هاشم زاده با بیان اینکه دیگر نمی‌توان با جملاتی نظیر «امضای کری تضمین برجام است» یا «اروپا بدون حضور آمریکا، برجام را قبول دارد»، مذاکرات را ادامه داد، گفت: در حال حاضر شاهد تحول مناسبی در انتخاب تیم مذاکر کننده هسته‌ای کشور هستیم، چرا که این اعضا به صورت کاملا هوشمندانه و با دیپلماسی سیاسی مناسب و با ادبیاتی متفاوت با تیم‌ قبلی در وین حاضر شده بودند. 

این فعال دانشجویی ادامه داد: ایران در این دور از مذاکرات سیر منطقی مبتنی بر تجارب قبلی را در پیش گرفته است و قصد ندارند اشتباهات دولت‌های گذشته یعنی معطل و معطوف کردن تمام امور کشور، برای مذاکرات را تکرار کنند.

وی اضافه کرد: ایران با ارائه دو سند پیشنهادی به طرفین برجام، قصد باز پس‌گیری اموال و سرمایه‌های بلوکه شده در برخی از کشورها را دارد. حال باید دید که طرفین این شروط را قبل می‌کنند یاخیر.

به گفته هاشم زاده، ایران مذاکره نمی‌کند که به هر قیمتی به توافق برسد، بلکه توافق در صورتی باید انجام پذیرد که به نفع نظام و مردم باشد. اگر قرار است که توافق سودی به همراه نداشته باشد، ادامه آن خیلی به صلاح نیست.

گفتنی است، تا کنون ۶ دور مذاکره فشرده هسته‌ای بین تیم مذاکره کننده ایران با کشورهای اروپایی و آمریکا برگزار شده که برجام محصول آن بوده است. اکنون ایران در دور جدیدی از مذاکرات هسته‌ای در وین برای طرفین معاهده، شروطی را در نظر گرفته است. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1121210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =