عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: وضعیت بازار سرمایه نشان می‌دهد دولت برنامه‌ای برای ساماندهی بورس و نجات سرمایه‌ های مردم ندارد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز؛ جبار کوچکی‌نژاد با انتقاد از وضعیت بازار بورس، گفت: سال گذشته تحلیلگران گفتند که حبابی در بازار بورس شکل گرفته و هر زمانی ممکن است که این حباب بترکد و مردم سرمایه های خود را از دست دهند.

وی افزود:  رئیس‌ دولت قبل هم مردم را مدام تشویق کرد که وارد بازار بورس شوند و همین مسئله باعث شد که افراد زیادی بدون اطلاع کافی از فرآیند بازار بورس وارد این عرصه شوند و سرمایه های خود را از دست دادند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همچنین یک سری از شرکت ها وارد بازار بورس شدند که زیان‌ده بودند و سرمایه های واقعی خود را در بازار بورس اعلام نمی کردند.

کوچکی‌نژاد ادامه داد: مردم فریب خوردند و تصور می کردند که این شرکت ها سودده هستند و بنابراین سهام این شرکت‌ها را خریداری کردند تا سرمایه خود را افزایش دهند اما بعد از مدتی مشخص شد که این شرکت‌ها زیان‌ده هستند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عملکرد وزارت امور اقتصادی و دارایی دولت سیزدهم در ساماندهی بازار بورس، گفت: آقای خاندوزی در زمان رأی اعتماد وعده داد که بازار بورس را به سرعت ساماندهی می‌کند اما الان می بینیم که وی در تحقق وعده خود عملکرد قابل قبولی نداشته است.

وی افزود: وضعیت بازار بورس بسیار اسفبار و مدام در حال سقوط است و این مسئله نشان می‌دهد که هنوز برنامه‌ای برای ساماندهی بازار سرمایه و نجات سرمایه‌های مردم وجود ندارد.

کوچکی‌نژاد تاکید کرد: یکی از راهکارهای حل مشکل بورس آن است که شرکت‌های بورسی واقعیت‌ها را به مردم بگویند تا مردم با واقعیت های اصلی این شرکت ها روبرو شوند و مردم نباید تصور کنند که این شرکت ها سودده هستند و پس از مدتی مشخص شود که این شرکت‌ها زیان‌ده هستند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس یادآور شد: دولت روحانی ضعف جدی در ساماندهی بازار بورس داشت و این مسئله منجر به ضرر و زیان جدی مردم شد. از سوی دیگر دولت فعلی نمی‌تواند زیان‌های مردم را جبران کند چرا که دولت سیزدهم نمی تواند منابع مالی خودش وارد بورس کند. بنابراین مردم باید صبر کنند تا بازار بورس ساماندهی شود و به سوددهی برسد.

منبع: سایت بازار

کد خبر: 1121240

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =