شناسایی اُمیکرون در ۵۷ کشور جهان

سازمان جهانی بهداشت در تازه‌ترین گزارش هفتگی خود اعلام کرد که سویه جدید ویروس کرونا در حال حاضر در ۵۷ کشور جهان ردیابی و شناسایی شده است.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، سازمان جهانی بهداشت روز چهارشنبه اعلام کرد که سویه جدید ویروس کرونا موسوم به «اُمیکرون» تا کنون در ۵۷ کشور جهان شناسایی و ردیابی شده است.

سازمان جهانی بهداشت در به روزرسانی هفتگی خود از شیوع ویروس کرونا گزارش داد که این ویروس جدید در حال حاضر در ۵۷ کشور جهان شناسایی شده است.

متخصصان این سازمان به این واقعیت اشاره کرده‌اند که تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جنوب آفریقا به سرعت در حال افزایش است. هرچند که عوامل محرکهای این افزایش هنوز ناشناخته است اما احتمال می‌دهند که علت اصلی آن گسترش ویروس اُمیکرون در این منطقه است.

سویه جدید ویروس کرونا اولین بار در آفریقای جنوبی و کشورهای واقع در جنوب قاره آفریقا شناسایی شده است.

سازمان جهانی بهداشت در ادامه تاکید کرده است، تحلیلها نشان می‌دهد که جهش‌های موجود در سویه اُمیکرون فعالیتهای خنثی کننده آنتی بادی‌ها و در نتیجه ایمنی طبیعی بدن را کاهش می‌دهد.

با این حال سازمان جهانی بهداشت تاکید کرده است که به اطلاعات بیشتری برای تعیین میزان اثربخشی واکسنها علیه سویه اُمیکرون نیاز است.  

متخصصان این سازمان همچنین می‌گویند، برای ارزیابی اینکه آیا جهش‌های موجود در نوع امیکرون منجر به کاهش محافظت در برابر ایمنی ناشی از واکسن می‌شود و داده‌های مربوط به اثربخشی واکسن از جمله استفاده از دوزهای واکسیناسیون اضافی،  نیاز به اطلاعات و داده‌های بیشتری وجود دارد و سازمان جهانی بهداشت به همراه شرکای خود به بررسی و تکمیل این داده ها تا آنجا که مقدور باشد ادامه خواهد داد.

اگر چه گفته شده است که سویه امیکرون احتمالا سرعت گردش بیشتری نسبت به سایر گونه‌ها دارد اما هنوز مشخص نیست که این به افزایش قابلیت انتقال منجر خواهد شد یا نه.

کارشناسان سازمان جهانی بهداشت با استناد به ۲۱۲ عفونت با سویه امیکرون در ۱۸ کشور اتحادیه اروپا، خاطرنشان کردند که سیر بیماری «بدون علامت یا خفیف» بوده است.

در بحبوحه شیوع سویه اُمیکرون در اروپا، خبرگزاری رویترز اخیرا خبر داد که تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در این قاره از ۵ میلیون نفر عبور کرده است.

تا کنون نیز دست کم ۱۵ کشور اروپایی، ابتلا به سویه اُمیکرون را ثبت کرده‌اند. سازمان بهداشت اتحادیه اروپا نیز هشدار داده که طی ماه‌های آتی، نیمی از موارد ابتلا به کرونا مربوط به سویه اُمیکرون خواهد بود.

اروپا در نیمه دوم سال جاری میلادی،‌ به طور متوسط روزانه ۳۵۹ هزار ابتلا به ویروس کرونا را ثبت کرده این در حالی است که این تعداد در نیمه نخست سال جاری میلادی ۲۴۱ هزار ابتلا در روز بوده است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1121244

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =