مهم‌ترین اخبار واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در 17 آذر

مهم‌ترین اخبار واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور را از دریچه ایسکانیوز دنبال کنید.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، گزیده‌ای از مهم‌ترین اخبار واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور در چهارشنبه (17 آذرماه) را در ادامه می‌خوانید:

آئین بزرگداشت روز دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد
به مناسبت 16 آذر روز دانشجو ویژه برنامه میثاق با دانشجویان شهید دانشگاه و آیین گلباران قبور مطهر شهدای گمنام با حضور مسئولین دانشگاه و بنیاد شهید به همت معاونت فرهنگی، دانشجویی و کانون  علمی -فرهنگی ایثار دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد برگزار شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد با تبریک 16 آذر روز دانشجو و تاکید بر ادامه راه شهیدان گفت: روز دانشجو، در ایران به ۱۶ ماه آذر اطلاق می‌شود. این روز، به یاد سه دانشجو مصطفی بزرگ‌نیا و احمد قندچی و آذر شریعت‌رضوی که هنگام اعتراض به دیدار رسمی ریچارد نیکسون معاون رئیس‌جمهور وقت ایالات متحده آمریکا و همچنین از سرگیری روابط ایران با بریتانیا، در تاریخ ۱۶ آذر ۱۳۳۲  در دانشگاه تهران کشته شدند، گرامی داشته می‌شود.

ابراهیم رحیمی تبیین کرد: ﺷﺎﻧﺰﺩﻫﻢ ﺁﺫﺭ ﻣﺎﻩ ﻛﻪ ﺍﺯ ﺭﺍﻩ ﻣﻲ‌ﺭﺳﺪ ﺑﺮﺍﻱ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺩﺍﻧﺸﮕﺎﻫﻲ ﺍﻳﺮﺍﻧﻲ، ﻳﺎﺩﺁﻭﺭ ﺁﻏﺎﺯﻱ ﭘﺮﺷﻜﻮﻩ ﻭ ﻣﻘﺘﺪﺭﺍﻧﻪ ﺍﺯ ﺣﻀﻮﺭ ﻫﻮﺷﻤﻨﺪﺍﻧﻪ ﻭ ﺍﺛﺮ ﺑﺨﺶ ﺩﺍﻧﺸﮕﺎﻫﻴﺎﻥ ﺩﺭ ﺭﻭﻳﺪﺍﺩﻫﺎﻱ ﺣﻤﺎﺳﻲ ﻭ ﻣﺎﻧﺪﮔﺎﺭ ﻛﺸﻮﺭ ﺍﺳﺖ.

وی توضیح داد: ﺩﺍﻧﺸﺠﻮﻳﺎﻥ ﺑﻪ ﻣﺜﺎﺑﻪ ﻭﺟﺪﺍﻥ ﺑﻴﺪﺍﺭ، ﺧﺮﺩﻣﻨﺪ و ﭘﺮﺳﺸﮕﺮ ﺑﻪ ﺷﻤﺎﺭ ﻣﻲ ﺭﻭﻧﺪ ﻛﻪ ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﻣﻐﺰ ﻣﺘﻔﻜﺮ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﻣﻲ ﺗﻮﺍﻧﻨﺪ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻣﺴﻴﺮ ﭘﻴﺸﺮﻓﺖ ﻭ ﺗﻌﺎﻟﻲ ﺭﻫﻨﻤﻮﻥ ﺳﺎﺯﻧﺪ. ﺁﻧﻬﺎ ﻣﻲ ﺗﻮﺍﻧﻨﺪ ﺑﺎ ﺍﻳﺠﺎﺩ ﺯﻳﺮﺳﺎﺧﺖ ﻫﺎﻱ ﻻﺯﻡ، ﺣﻀﻮﺭ ﭘﺮﺭﻧﮓ ﺗﺮ ﺍﻳﺮﺍﻥ اسلامی ﺭﺍ ﺩﺭ ﻋﺮﺻﻪ ﻫﺎﻱ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﻋﻠﻤﻲ، ﻓﺮﻫﻨﮕﻲ، ﺍﺟﺘﻤﺎﻋﻲ ﻭ ﺍﻗﺘﺼﺎﺩﻱ ﺭﻗﻢ ﺑﺰﻧﻨﺪ .

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد اظهار کرد: روز دانشجو روز تأکید بر نقش بی مانند مجاهدت در راه کسب علم و دانش درکنار تقویت ایمان دینی و بصیرت سیاسی در راه پیشرفت مادی و معنوی کشور است.

رحیمی تصریح کرد: پاسداشت شهدای کشور را وظیفه خود می‌دانیم و امیدوارم بتوانیم آرمان‌های بلند شهدای بزرگوار را که به نوعی در گفتار و رهنمودهای مقام معظم رهبری در بیان گام دوم انقلاب به آنها اشاره کرده‌اند، به انجام رسانیم.

 در این مراسم معنوی فاطمه احمدی دانشجوی دکتری تخصصی صنایع غذایی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد، فرزند شهید هم با قرائت میثاق نامه با شهدا گفت: باعث افتخار است فرزند شهیدی هستم که با نثار جان پاکش به دین و میهن کمک کرد. اکنون هم نوبت ماست با تحصیل علم و دانش راه پدرانمان را ادامه دهیم و با پیروی از راه شهدا مسیر درست را انتخاب کنیم. همه وظیفه داریم از این سرمایه بزرگ استفاده کنیم و درسنگر علم و دانش ادامه دهنده راهشان باشیم. 

در این برنامه با حضور هیأت رئیسه دانشگاه، از صادق حیدری دانشجوی دکتری تخصصی عمران دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد و دانشجوی موفق شاهد و ایثارگر و فرزند جانباز که مسئولیت کانون ایثار را به عهده داشتند و نیز فاطمه احمدی فرزند شهید به عنوان دانشجوی برتر علمی- فرهنگی تجلیل شد.

 در پایان پس از مداحی توسط مداح اهل بیت عصمت و طهارت (ع)، با قرائت فاتحه و ادای احترام به مقام شامخ شهدا، المان های شهدای دانشجو و قبور مطهر پنج شهید گمنام دانشگاه عطر افشانی و گلباران شد.

مهم‌ترین اخبار واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در 17 آذر

جشن روز دانشجو با محوریت کرامت دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین

جامعه اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین به مناسبت بزرگداشت مقام دانشجو در سالروز شهادت دانشجویان قهرمان و مستکبر ستیز (مصطفی بزرگ‌نیا، احمد قندچی و آذر شریعت‌رضوی) با محوریت کرامت و بازخوانی جایگاه دانشجویان در مبارزه با امپریالیست جهانی و اسکتبار ستیزی، جشن یادبودی با حضور اقشار دانشجویان، اساتید و خانواده شهدا برگزار کرد.

این جشن ساعت ۱۰ صبح با تقدیم گل توسط دانشجویان به روح پر فتوح امام شهدا (ره) و شهدای مظلوم ۸ سال دفاع مقدس در مزار شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی قزوین آغاز و ادامه مراسم در سالن آمفی تئاتر علامه رفیعی برگزار  شد.  

در این مراسم که با محوریت کرامت دانشجو و اصل استکبارستیزی دانشجویان برگزار شد، پس از خیر مقدم حجت الاسلام محمد محبی رئیس نهاد رهبری دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، ابوالفضل روحی، مدیر گروه معرفت‌شناسی و جریان‌شناسی نهاد رهبری دانشگاه‌ها به عنوان سخنران اصلی به تبیین جریانات دانشگاهی متاثر از مکاتب مختلف پرداخت و در این خصوص بیان کرد: غرب تا به امروز اگر چنین جذاب می نماید و اعتماد بنفس بالایی برای خود کسب کرده است که خود را مبدا عصر جدید معرفی می‌کند و مقصد و خواستگاه بسیاری از اندیشمندان و متفکران از تمام کشور ها شده و آنان آنچنان روح خود را برای آنجا باخته‌اند، به‌خاطر این بوده که وضعیت مکاتب فلسفی خود را مشخص کرده و چندین سال برای جمع بندی آن تلاش کردند به طوری که بوش پسر رئیس جمهور وقت آمریکا رسما اعلام کرد نحوه اداره کشور و برخورد من با دنیا بر اساس آموزه های نیچه خواهد بود.

در ادامه برنامه محمدرضا عزیزمحمدی، دبیر جامعه اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی طی سخنرانی خود در خصوص روز دانشجو و کرامت این قشر، بیان کرد: امیدوارم این قشر شاداب و فعال به آن جایگاه متعالی که رهبر فرزانه انقلاب در نظر دارند برسد و تحقق این مسئله همت دولت را می‌طلبد تا میان دانشگاه و دولت اخوتی ایجاد شود و از دانشگاه و دانشجو برای اداره کشور کمک بگیرد.

وی ادامه داد: دانشجو در اکثر مواقع مصلحت اندیش نیست و واقعیت ها را یا دلسوزی بیان می‌کند و این خاصیت جوانی و پاکی است که به منفعت طلبی دچار نشده است.

جشن روز دانشجو در دانشگاه آزاد قزوین که به همت تشکل جامعه اسلامی این دانشگاه برگزار شد، کار خود را با یکی از گروه‌های کمدی محبوب کشور ادامه داد که مورد استقبال بی‌نظیر شرکت‌کنندگان در این مراسم شد.

کمیته تشکیلات تشکل جامعه اسلامی نیز در این مراسم به پخش کلیپ آموزش فعالیت‌های تشکیلاتی در تشکل جامعه اسلامی پرداخت که مورد توجه دانشجویان قرار گرفت.

 محمد مهدی شهسواری در پایان این مراسم، به عنوان عضو برگزیده تشکل جامعه اسلامی به قرائت بیانیه خود پیرامون موضوعات صنفی و مطالبه‌گری از مسئولان دانشگاه پرداخت.

مهم‌ترین اخبار واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در 17 آذر

امضای تفاهم‌نامه همکاری‌ دانشگاه‌ خاتم النبیین (ص) و دانشگاه‌ آزاد اسلامی ‌افغانستان

دانشگاه آزاد اسلامی ‌مشهد، دانشگاه‌ خاتم النبیین (ص) ودانشگاه‌آزاداسلامی ‌افغانستان تفاهم‌نامه همکاری‌مشترک امضاء کردند.

در راستای تحقّق اهداف و سیاست‌های کلان دو کشور ایران و افغانستان و همچنین اهداف سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی در ایجاد زمینه‌های جلب همکاری و ارائه خدمات علمی – فنی و گسترش تحقیقات بنیادی، توسعه‌ای و کاربردی و به منظور حمایت از ارتقای بهره‌وری و بازدهی از طریق سرمایه‌گذاری مناسب در بخش تحقیقات و نیز به منظور تقویت ارتباط و همبستگی میان دو کشور تفاهم‌نامه همکاری امضا شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی، این تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه آزاد اسلامی مشهد به نمایندگی محسن مرادی و دانشگاه خاتم النبیین(ص) به نمایندگی محمد وحید بینش و دانشگاه آزاد اسلامی افغانستان به نمایندگی علی صادقی منعقد شد.

مهم‌ترین اخبار واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در 17 آذر

دیدار صمیمانه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد با دانشجویان دختر خوابگاهی

به مناسبت گرامیداشت روز دانشجو، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد به همراه، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی چهارمحال و بختیاری، مدیر کل حراست دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری و معاون و مدیردانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد ضمن تبریک روز دانشجو با برخی از دانشجویان دختر ساکن در خوابگاه، دیدار و گفت‌و گو کرد.

ابراهیم رحیمی در این دیدار، خوابگاه را خانه دوم دانشجویان در ایام تحصیل معرفی کرد و اظهارکرد: با توجه به اینکه هر دانشجو بیشترین زمان خود را در خوابگاه سپری می‌کند، کاهش دغدغه دانشجویان خوابگاهی تلاش همیشگی ماست.

وی شرایط زندگی در خوابگاه را در حفظ آرامش روحی و جسمی، توسعه فکر و اندیشه و اعتلای شخصیت دانشجو موثر دانست و افزود: دوران خوابگاهی بسیار پرخاطره است و باید این دوران را مغتنم شمرد و با مثبت اندیشی و تلاش از فرصت زندگی در خوابگاه حداکثر استفاده را برد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد در ادامه از پیشنهادات و نقطه نظرات ارائه شده از سوی دانشجویان استقبال کرده ، در جریان مشکلات آنان قرار گرفت و خواستار پیگیری امور رفاهی و معیشتی دانشجویان شد.

 معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه نیز در این دیدار ضمن خیر مقدم و قدردانی از حضور رییس دانشگاه در خوابگاه دانشجویی، در خصوص محیط خوابگاه و زندگی خوابگاهی و تلاش مسئولین برای مرتفع کردن مشکلات خوابگاهی و در خصوص اقدامات انجام شده در خوابگاه مطالبی را عنوان کرد.

محمد قاسمی پیربلوطی با اشاره به تلاش دانشگاه برای رفع موانع و مشکلات گفت: آموزش دانشجو برای ما حرف اول را میزند و یکی از مهمترین اولویت های ما است به لحاظ اینکه باید دانشجویی را تحویل جامعه بدهیم که بتواند مشکلات مردم و جامعه را بر طرف کند و برای اعتلای جامعه مفید باشد.

پس از استماع موارد مطرح شده در خصوص ایاب و ذهاب، سلف سرویس، انتظامات، کلاس‌های مجازی و چگونگی برگزاری امتحانات پایان ترم توسط دانشجویان، مسئولان در فضایی صمیمی به سوالات و مطالبات مطرح شده از سوی دانشجویان پاسخ دادند.

مهم‌ترین اخبار واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در 17 آذر

کد خبر: 1121271

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =