نارضایتی آمریکایی‌ها از عملکرد بایدن ۵۷ درصد شد

نظرسنجی جدید در آمریکا نشان داد فقط ۴۱ درصد از رأی‌دهندگان، عملکرد جو بایدن رئیس ‌جمهور خود را تأیید می‌کنند و حدود دو سوم آمریکایی‌ها معتقدند این کشور در مسیر اشتباهی حرکت می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، در حالی که حدود ۱۱ ماه از ریاست‌جمهوری «جو بایدن» در آمریکا می‌گذرد، نظرسنجی‌ها حاکی از آن است که بیش از نصف مردم آمریکا از عملکرد بایدن ناراضی هستند.

بر اساس نظرسنجی انجام شده توسط نشریه «وال استریت ژورنال»، ۵۷ درصد از آمریکایی‌ها با ریاست جمهوری جو بایدن مخالف بوده و عملکرد او را تایید نمی‌کنند.

به نوشته وبگاه «ریانووستی» به نقل از این نظرسنجی، بایدن فقط از حمایت کمتر از نیمی از رأی‌دهندگان در این کشور یعنی ۴۱ درصد بهره‌مند است.

نتایج این نظرسنجی نشان داد که اکثریت آمریکایی‌ها (۶۳ درصد) معتقدند که این کشور در مسیر اشتباهی حرکت می‌کند و فقط ۲۷ درصد معتقدند که آمریکا در مسیر درستی قرار دارد.

طبق این نظرسنجی، ۴۶ درصد از شرکت‌کنندگان در این تحقیق می‌گویند که وضعیت اقتصادی این کشور در سال ۲۰۲۲ بدتر خواهد شد و فقط ۳۰ درصد از مردم آمریکا به بهبود آن امیدوار هستند.

بر اساس این گزارش، نظرسنجی مذکور در روزهای ۱۶ تا ۲۲ نوامبر با حاشیه خطای ۲.۵ درصد انجام شد و ۱۵۰۰ نفر در آن شرکت کردند.

پیش از این نیز نظرسنجی مشترک سازمان رسانه‌ای «ان‌پی‌آر» و مؤسسه افکارسنجی «ماریست» نشان داده بود فقط ۴۲ درصد از آمریکایی‌ها، عملکرد بایدن در سمت ریاست‌جمهوری را تأیید می‌کنند که نسبت به نظرسنجی مشابه قبلی، شاهد افت دوازده درصدی است.

طبق گزارش‌های رسانه‌ها، افزایش تورم در آمریکا بسیار جدی شده و براساس اعلام آمار وزارت کار این کشور تنها در ماه اکتبر شاخص قیمت مصرف کننده نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶ درصد رشد کرده و تورم به بیشترین میزان ۳۱ سال گذشته رسیده است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1121282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =