درخواست رئیس شورای کار ترکیه و افغانستان از تجار

رئیس شورای کار ترکیه و افغانستان انجمن روابط خارجی ترکیه از تجار ترک خواست در افغانستان سرمایه گذاری کنند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ سلیمان جیلیو رئیس شورای کار ترکیه و افغانستان در انجمن روابط اقتصادی خارجی ترکیه در گفت‌وگو با خبرنگار آناتولی خواستار حضور پررنگ‌تر بازرگانان تُرک در بازار افغانستان شد.

جیلیو در اینباره گفت: از بازرگانان و سرمایه گذاران تُرک دعوت می‌کنم در شرایطی که طالبان موفق با تامین امنیت در افغانستان شده به اینجا بیایند و سرمایه گذاری کنند. آنها باید به تولید در افغانستان و سرمایه گذاری بلندمدت در این کشور روی بیاورند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: در شرایطی که بسیاری از رقبای دیگر از بازار افغانستان خارج شده‌اند، شرکت‌های ترکیه ای می‌توانند از این فرصت استفاده کنند. شرکت‌ها و بازرگانان ترکیه باید از شرایط کنونی بهره لازم را ببرند.

رئیس شورای کار ترکیه و افغانستان ادامه داد: از نظام بانکی ترکیه به ویژه بانک‌های خصوصی نیز خواهش می‌کنیم که از بازرگانان و سرمایه گذاران ترک فعال در افغانستان حمایت‌های مالی لازم را انجام دهند.

لازم به ذکر است، از زمان روی کار آمدن زالبان در افغانستان، ترکیه از جمله کشورهایی بوده که در صف نخست پر رنگ تر کردن حضور و ایفای نقش بیشتر در زمینه های امنیتی و تجاری این کشور حضور داشته و همکاری خوبی را با دولت طالبان آغاز کرده است.

منبع: خبرگزاری بازار

کد خبر: 1121291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =