چه افرادی از پرداخت مالیات معافند؟

رییس سابق کانون صرافان تاکید کرد افرادی که برای مصارف شخصی ارز می‌خرند مستثنی و معاف از پرداخت مالیات هستند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، امروز سازمان امور مالیاتی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که همه صرافی‌ها و اشخاص حقیقی و حقوقی فعال در حوزه خرید و فروش ارز، بر اساس ماده ۱۶۳قانون مالیات مکلف به پرداخت مالیات هستند.

بر این اساس، در فاز اول فعالان اقتصادی باید با مراجعه به درگاه الکترونیکی این سازمان نسبت به ثبت نام اقدام کنند و سپس بانک مرکزی اسامی و اطلاعات اشخاص را به سازمان امور مالیاتی اعلام و سازمان هم به میزان ۱۰درصد از فروش ارز آن‌ها اقدام به دریافت مالیات می‌کند.

در همین رابطه کامران سلطانی‌زاده، رییس سابق کانون صرافان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادآنلاین تاکید کرد: مردم نگران این موضوع نباشند زیرا افرادی که برای مصارف شخصی ارز می‌خرند از این قاعده مستثنی و معاف از پرداخت مالیات هستند.

این تحلیلگر بازار ارز تصریح کرد: مالیات از فعالان ارز و بر اساس خود اظهاری اخذ خواهد شد و مردم می‌توانند ارز مورد نیاز خود را از صرافی‌های مجاز با قیمت مصوب خریداری نمایند.

به گفته رییس سابق کانون صرافان، با اخذ مالیات جلوی حرکت مردم به سمت بازار غیر رسمی و خرید ارز از دلالان غیرمجاز گرفته خواهد شد و به این ترتیب مردم می‌توانند نیاز ارزی خود را بدون دغدغه از صرافی‌های مجاز تهیه کنند.

منبع: اقتصادآنلاین

کد خبر: 1121294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =