مسکن ملی به هیچ‌وجه قابل انتقال به غیر نیست

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: دریافت‌کنندگان مسکن ملی به‌ هیچ‌و جه حق نقل‌وانتقال واحدها را ندارند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ خلیل محبت خواه اظهار کرد: افزایش نرخ اجاره‌ مسکن پروسه‌ای است که در دست صاحبخانه‌هاست و نه دولت نقش دارد و نه فرد دیگری می‌تواند در این حوزه ورود کند که به نظر می‌رسد تدوین قانون در این موضوع نیاز ضروری است.

محبت خواه گفت: ورود رئیس‌جمهور به موضوع مسکن، برگزاری جلسات شورای عالی مسکن به ریاست وی و صدور دستور اکید رئیس جمهور به استانداران و مدیران ذی ربط باعث شد فعالیت‌ها در حوزه ساخت مسکن مضاعف شود.

وی افزود: ابلاغ قانون جهش تولید مسکن از سوی رئیس‌جمهور یکی از اقداماتی بود که انتظارات راه و شهرسازی را برآورده کرد و اگر بتوانیم تعهداتی که در مورد ساخت مسکن داریم به انجام برسانیم، کشور به کارگاه عظیم ساختمان‌سازی تبدیل می‌شود.

محبت خواه افزود: در این طرح برای کل کشور ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی در نظر گرفته شده است که خوشبختانه زمین ساخت حدود ۱. ۵ میلیون واحد مسکونی برای سال اول آماده شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران تصریح کرد: اکنون واحدهایی که ساخته می‌شود بر اساس نیازسنجی برای متقاضیان نیازمند واقعی است که دارای فرم ج سبز بوده و تا کنون خانه نداشته و از تسهیلات استفاده نکرده‌اند.

وی ادامه داد: پس از ابلاغ قانون جهش تولید مسکن ۵ تا ۶ بخشنامه بسیار خوب پیرو آن ابلاغ شده است که بر اساس آن‌ها دریافت‌کنندگان مسکن ملی به‌هیچ‌وجه حق نقل‌وانتقال واحدها را ندارند.

محبت خواه بیان کرد: برای اجرایی‌شدن قانون جهش تولید مسکن و همچنین ساخت مسکن مورد نیاز، ورود بخش خصوصی و سازندگان جزو اولویت‌های ما قرار دارد تا تحت نظارت ادارات راه و شهرسازی شهرها این امر صورت پذیرد.

وی ابراز امیدواری کرد: اگر اجرایی‌شدن قانون جهش تولید مسکن با همین رویه ادامه پیدا کند اتفاقات خوبی رخ می‌دهد و در آینده قطار تولید مسکن بر روی ریل خود حرکت و سرعت می‌گیرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با تاکید بر اینکه در حال حاضر مشکل مسکن، به‌هم‌خوردن عرضه و تقاضاست بیان داشت: در مورد مسکن اگر رویه تعادل و «رو به رشد» داشته باشیم و عرضه و تقاضا بررسی شود مشکل حوزه مسکن برطرف خواهد شد.

منبع: مهر

کد خبر: 1121301

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =