سردار در صدر بهترین ایرانی‌های لیگ قهرمانان اروپا

مهاجم ایرانی زینت شب گذشته در دیدار برابر چلسی درخشان ظاهر شد و با گلی که در این بازی به ثمر رساند در صدر بهترین بازیکنان ایرانی لیگ قهرمانان اروپا قرار گرفت.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، توقف چلسی در ورزشگاه خانگی زنیت یکی از نتایج جالب آخرین شب مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا بود. جایی که سردار آزمون و یارانش به آبی‌های لندن مجال چیرگی ندادند. زنیت که پیش از بازی 4 امتیاز کسب کرده بود و حذفش از لیگ قهرمانان قطعی بود با تمام قوا مقابل تیمی به میدان رفت که صدرنشین گروه بود و میخواست به عنوان سرگروه راهی دور بعد شود اما در نهایت تساوی سه بر سه مانع تحقق این هدف توخل و شاگردانش شد.

کم شانس در دبل

سردار آزمون در این دیدار خیلی خوب ظاهر شد و نه تنها یکی از سه گل زنیت را به ثمر رساند بلکه در ضرباهنگ هجومی تیمش تاثیر ویژه داشت. او آنقدر باانگیزه بود که میتوانست تعداد گل‌هایش در این دیدار را افزایش دهد اما درخشش کپا دروازه‌بان چلسی جلوی این اتفاق را گرفت.

سردار که چند سالی است به امید اول گلزنی تیم ملی فوتبال کشورمان نیز تبدیل و به نوعی جایگزینی خلف برای علی دایی شده، میخواست مانند دایی در برابر چلسی دبل کند اما کمی کم شانس بود.

عدد 4 برای سردار

گل دقیقه 42 ستاره ایرانی زنیت در بازی دیشب چهارمین گل مهاجمان کشورمان به آبی‌های لندن بود تا این تیم از حیث دریافت گل در بین بازیکنان ایرانی شاغل در فوتبال اروپا در صدر قرار گیرد.

پیش از این علی دایی، مهدی طارمی و علیرضا جهانبخش توانسته بودند دروازه چلسی را باز کنند و شب گذشته نوبت به سردار آزمون رسید. ذکر این نکته ضروری است که گلزنی دایی، طارمی و آزمون مقابل چلسی در چارچوب لیگ قهرمانان اروپا صورت گرفته و گل جهانبخش در مسابقات لیگ جزیره به ثمر رسیده است.

در این بین وجه اشتراک گل‌های طارمی و جهانبخش نیز جذابیت خاص خودش را دارد چرا که این دو بازیکن در حالت قیچی برگردان و به شکل سوپرگل دروازه چلسی را فتح کرده‌اند.

طلسم شکنی پس از 22 سال

تا پیش از بازی دیشب زنیت مقابل چلسی، مهاجمان لژیونر فوتبال کشورمان موفق شده‌ بودند در لیگ قهرمانان اروپا 14 مرتبه دروازه حریفان تیمشان را باز کنند که حالا این رکورد به عدد 15رسیده است. جالب است بدانید علی دایی اولین گلزن ایرانی مقابل چلسی است. دایی تنها گل خود مقابل این حریف انگلیسی را در سال 1999 و زمانی که برای هرتابرلین به میدان می‌رفت، به ثمر رساند. 

پس از آن 22 سال طول کشید تا طلسم شکسته شود و باز هم یک ایرانی در لیگ قهرمانان به چلسی گل بزند. اتفاقی که فصل 2021 توسط مهدی طارمی صورت گرفت و در فصل جاری نیز از سوی سردار آزمون تکرار شد تا برای اولین بار در تاریخ طی دو فصل متوالی ایرانی‌‎ها مقابل چلسی گلزنی کنند.

سردار در صدر بهترین ایرانی‌های لیگ قهرمانان

صدرنشین برترین گلزنان ایرانی در لیگ قهرمانان اروپا سردار آزمون است. او به تنهایی 6 گل از 15 گل فوتبالیست‌های کشورمان در معتبرترین تورنمنت باشگاهی دنیا را به ثمر رسانده است. به عبارتی 40 درصد رکورد گلزنی ایرانی‌ها در UCL را باید به پای سردار نوشت. لیون، بنفیکا، بایرن مونیخ، اتلتیکومادرید، یوونتوس و چلسی تیم‌هایی هستند که در فصول اخیر دروازه‌شان در برابر توان سردار آزمون تاب نیاورد و فرو ریخت.

مهدی طارمی و علی دایی هر کدام با 3 گل در رتبه‌های بعدی این رده بندی قرار می‌گیرند. با این تفاوت که طارمی مقابل سه تیم یوونتوس، لیورپول و چلسی موفق به گلزنی شده و دایی مقابل دو تیم چلسی و میلان شادی گل را تجربه کرده است.

مهدی مهدوی‌کیا نیز با دو گلش مقابل یوونتوس و دیپورتیوولاکرونیا چهارمین ایرانی گلزن در لیگ قهرمانان است و علی کریمی هم با تک گلی که به راپیدون زده در رتبه پنجم قرار می‌گیرد.

گزارش از هادی شاه‌مرادی

کد خبر: 1121351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =