دانشجویان پزشکی تحت پوشش رایگان بیمه تکمیلی قرار می‌گیرند

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت گفت: دانشجویان پزشکی تحت پوشش رایگان بیمه تکمیلی قرار می‌گیرند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، بهروز رحیمی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت به همراه وزیر بهداشت و جمعی از مدیران این وزارتخانه با حضور در خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی در تهران، مشکلات آن‌ها را از نزدیک بررسی کرد.

بهروز رحیمی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت در بازدید از این خوابگاه‌ها، اظهار کرد: دانشجویان پزشکی تحت پوشش رایگان بیمه تکمیلی قرار می‌گیرند و این بیمه، بسته کاملی است که خدمات دندانپزشکی را نیز شامل می‌شود.

وی با اشاره به تسهیلات ارائه شده برای دستیاران پزشکی گفت: ۴ اقدام مهم برای رزیدنت‌ها و دستیاران، آغاز شده که یکی از آن‌ها وام دستیاری قرض‌الحسنه برای دستیاران و رزیدنت‌ها و دانشجویان PHD است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: دومین اقدام مهم، پوشش بیمه تامین اجتماعی بود که یک کار بزرگ و ارزشمند بود و مشکلات سنوات دستیاران بعد از فارغ التحصیلی حل شد و دانشجویان این مقطع می‌توانند با ثبت‌نام در سامانه صندوق رفاه دانشجویان که تمامی مراحل، غیر حضوری و الکترونیکی است، تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گیرند.

رحیمی یادآور شد: یکی دیگر از اقدامات حمایتی وزارت بهداشت، ارائه تسهیلات ودیعه مسکن برای دانشجویان متاهل مقطع دستیاری و PHD بود. آخرین رقم مبلغ وام ودیعه مسکن در سال‌های گذشته، ۱۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بود که در تهران به ۶۰ میلیون تومان افزایش یافت و با مشارکت دانشگاه‌های علوم پزشکی، تا ۹۰ میلیون تومان نیز قابل افزایش است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1121352

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =