باقری: مصمم به دستیابی به توافق خوب هستیم

معاون سیاسی وزیر امور خارجه در توئیتی نوشت: ایران به تعامل جدی ادامه داده و مصمم به دستیابی به توافق خوبی است که حقوق و منافع ملت‌مان را تأمین کند.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، «علی باقری» معاون سیاسی وزیر امور خارجه و رئیس هیأت ایرانی در مذاکرات ایران و گروه ۱+۴ به منظور لغو تحریم‌ها دقایقی قبل در توئیتی درباره دیدارهای امروزش در وین نوشت: روز کاری را با میزبانی یک ملاقات مفید و سازنده با مذاکره‌کنندگان ارشد روسیه و چین آغاز کردم. همچنین در آستانه کمیسیون مشترک دیداری هم با انریکه مورا داشتم.

وی تصریح کرد: ایران به تعامل جدی ادامه داده و مصمم به دستیابی به توافق خوبی است که حقوق و منافع ملت‌مان را تأمین کند.

«علی باقری» معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و مذاکره کننده ارشد ایران در مذاکرات با گروه ۱+۴ (آلمان،‌فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) و «انریکه مورا» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده کمیسیون مشترک برجام امروز (پنجشنبه) و در آستانه نشست کمیسیون مشترک برجام در وین به گفت‌وگو نشستند.باقری پیش از این نیز با روسای هیأت‌های چین و روسیه نشستی سه جانبه داشت.

بر اساس این گزارش، شهر وین برای دومین بار بعد از ۶ روز امروز باز هم میزبان مذاکرات ایران و گروه ۱+۴ است و تهران اعلام کرده‌ به دنبال توافقی خوب در راستای رفع تحریم‌هاست و نه تعجیل دارد نه اجازه می‌دهد کسی با وقت و انرژی‌اش در وین بازی کند و امید دارد طرف‌های مقابل هم رویکرد سازنده‌ای را در پیش گیرند. (اینجا بخوانید) بر همین اساس نشست کمیسیون مشترک برجام ساعت ۱۲ به وقت محلی (۱۴:۳۰ به وقت تهران) در وین برگزار می‌شود.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه نیز بامداد امروز (پنجشنبه) در گفت‌وگوی تلفنی با «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با بیان اینکه تیم ایران برای رسیدن به توافق و رایزنی با ۱+۴​ تا هر زمان که لازم باشد در وین خواهد ماند، گفت: تردید داریم که آیا طرف غربی آماده رفع تحریم‌هاست یا به دنبال رفع یکطرفه نگرانی های خود است.

رئیس دستگاه دیپلماسی همچنین نقش جوزپ بورل به عنوان مسئول هماهنگ کننده مذاکرات و انریکه مورا معاون وی را سازنده ارزیابی کرد و از تلاش‌های آنها قدردانی و اضافه کرد که علی باقری مذاکره کننده ارشد ایران و تیم همراه وی برای رسیدن به توافق و رایزنی با ۱+۴​ تا هر زمان که لازم باشد در وین خواهند ماند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1121369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =