امکان شرکت قبول‌شدگان کنکور ارشد ۱۴۰۰ در  آزمون ۱۴۰۱

فرصت ثبت‌نام برای آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۱ تا ۲۳ آذر ادامه دارد و قبول شدگان دوره های غیر روزانه ارشد سال ۱۴۰۰ می توانند بدون انصراف در آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۱ شرکت کنند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۱ برای پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی دولتی و غیردولتی و دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود.

بیست و هفتمین دوره المپیاد علمی دانشجویی کشور همزمان با آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد.

فرصت ثبت‌نام برای آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۱ از روز سه‌شنبه ۱۶ آذر آغاز شده است و در روز سه‌شنبه ۲۳ آذر به پایان می‌رسد. ثبت‌نام منحصراً به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش انجام می‌شود.

نحوه شرکت دانشجویان انصرافی در آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۱

بر اساس دفترچه راهنمای شرکت در آزمون نحوه شرکت دانشجویان انصرافی اعلام شده است.

دانشجویان شاغل به تحصیل در دوره های غیر روزانه کارشناسی ارشد ناپیوسته (به شرط نداشتن مشکل نظام وظیفه برای برادران) می توانند بدون انصراف از تحصیل، در آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۱ ثبت نام و شرکت کنند.

این متقاضیان پس از اعلام نتایج نهایی در صورت قبولی باید انصراف قطعی از رشته قبلی را به دانشگاه جدید محل تحصیل ارائه دهند.

با توجه به رأی هیئت عمومی دیوان عدالت اداری به شماره ۱۹۵۰ شانزدهم اسفند ۱۳۹۹ پذیرفته شدگان دوره روزانه آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۰ می توانند در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۱ ثبت نام و شرکت کنند.

ضمنا متقاضیان مذکور و نیز دانشجویان در حال تحصیل در دوره روزانه مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته سالهای قبل، در صورت تمایل به ثبت نام و شرکت در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۱ در صورت داشتن سایر شرایط و ضوابط مندرج در این دفترچه راهنما باید تا پایان مهلت‌ مقرر ثبت‌نام‌ آزمون‌ کارشناسی ارشد ناپیوسته‌ سال‌ ۱۴۰۱ از تحصیل‌ انصراف‌ قطعی‌ حاصل‌ کنند و در صورت عدم انصراف قطعی از تحصیل در زمان مقرر، در صورت قبولی در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۱ قبولی آنان در آزمون لغو خواهد شد.

آزمون ورودی مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۱ بر اساس برنامه زمانی پیش بینی شده، در روزهای چهارشنبه،‌ پنجشنبه‌ و جمعه ۲۸، ۲۹ و ۳۰ اردیبهشت سال ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد.

سطح سوالات امتحانات اختصاصی حسب مورد در حد دانش و تجربیات فارغ التحصیل مقطع کارشناسی در هر رشته، مطابق فهرست برنامه های مصوب شورای عالی برنامه ریزی است.

برای آن دسته از مجموعه های امتحانی که دارای آزمون تشریحی و یا دارای آزمون عملی نیز در برخی از دروس هستند، آزمون در دو مرحله برگزار می شود. در این مجموعه ها منحصراً متقاضیانی که در آزمون تستی رشته مربوط شرکت و با توجه به حدنصاب نمره علمی مربوط مجاز به انتخاب رشته هستند حق شرکت در جلسه آزمون مرحله دوم دروس مربوط را دارند.

تعیین تکلیف برای برگزاری یا عدم برگزاری آزمون عملی بر اساس ظرفیت

وضعیت برگزاری و یا عدم برگزاری آزمون عملی در برخی از مجموعه های دارای آزمون عملی، با توجه به ظرفیت پذیرش و نوع مؤسسات پذیرنده دانشجو در این مجموعه ها در دفترچه راهنمای انتخاب رشته (دفترچه شماره ۲) مشخص و اطلاع رسانی خواهد شد.

«طبق مصوبه سیزدهمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی‌۳۰ آذر ۱۳۹۸ در آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۱ حدنصاب نمره علمی (نمره حاصل از میانگین وزنی نمرات خام تراز شده با توجه به ضرایب مربوطه) در هر رشته گرایش و در تمامی دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی دولتی و غیردولتی و دانشگاه آزاد بزرگتر یا مساوی ۶ است».

لذا به استناد مصوبه فوق، متقاضیان در کدضریب هایی مجاز به انتخاب رشته شده اند که نمره علمی کدضریب مربوطه بزرگتر یا مساوی ۵ باشد.

تاثیر ۲۰ درصدی معدل در گزینش نهایی آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۱

گزینش نهایی، بر اساس نمره کل حاصل از ۸۰ درصد نمره آزمون و ۲۰ درصد معدل مقطع کارشناسی (لیسانس) انجام خواهد گرفت.

 اعمال ۲۰ درصد معدل مقطع کارشناسی بر اساس مصوبه کمیته مطالعه و برنامه ریزی آزمون تحصیلات تکمیلی، به صورت تراز اعمال خواهد شد.

سهمیه های رزمندگان و ایثارگران مطابق ضوابط اعمال می شود.

در صورت ناپیوسته بودن مقطع کارشناسی، میانگین معدل مقطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته اعمال و تراز خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1121376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =