مافیا خواننده می‌سازد / کسی برای موسیقی کشور ارزش قائل نیست

امین الله رشیدی گفت: عده‌ای در عرصه موسیقی کشور وجود دارند که با مافیا در ارتباط هسستند و این گونه به نظر می‌رسد که جایی برای خواننده مستقل در این عرصه وجود ندارد.

امین الله رشیدی خواننده و آهنگساز قدیمی کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز درباره فضای فعلی موسیقی کشور اظهار کرد: بارها عنوان کرده‌ام که من تنها کسی از نسل دهه 30 و 40 هستم که در اوج شکوفایی موسیقی و ادبیات ایران حضور داشت و همچنان دست پُری دارد اما شرایط برایم مهیا نیست و اجازه فعالیت به امثال من داده نمی‌شود.

وی با بیان اینکه مسئولین اعتنایی به موسیقی ندارند، گفت: موسیقی در حال حاضر مُرده است، در گذشته موسیقی توسط رادیو و تلویزیون تولید می‌شد اما در حال حاضر این گونه نیست نه آهنگی نه ترانه‌ای نه شاعری و نه ارکستری وجود ندارد و موسیقی گذشته به نوعی تمام شده تلقی می‌شود.

رشیدی در خصوص رواج موسیقی مستهجن نیز توضیح داد: روزانه ده‌ها خواننده به عرصه موسیقی اضافه می‌شود که نه آهنگ و نه شعر درستی در کارهایی که ارائه می‌دهند وجود ندارد و صرف ایجاد سرو صدا و داد و بیداد و بدون وجود اشعار مفهوم کار خود را ارائه می‌دهند اما باید گفت که هیچ کدام از اینها در ذهن مخاطب موسیقی‌دوست باقی نخواهد ماند.

رشیدی در ادامه عنوان کرد: متاسفانه این دست از خوانندگان به واسطه ارتباطات خاصی که دارند روی کار می‌آیند، عده‌ای در این عرصه وجود دارند که با مافیا در ارتباط هسستند و این گونه به نظر می‌رسد که جایی برای خواننده مستقل در این عرصه وجود ندارد و تا لابی‌گری وجود نداشته باشد کاری صورت نمی‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه می‌توان خوراک موسیقیایی گذشته را به نسل جدید ارائه داد، گفت: مقامات باید در این خصوص برنامه‌ریزی لازم را داشته باشند ولی سیاست‌ها تغییر کرده و کسی برای هنر موسیقی کشور ارزش قائل نیست و معلوم نیست این افکار ناصاف از کجا نشات می‌گیرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1121527

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =