واکنش وزیر علوم نسبت به عملکرد سلیقه‌ای دانشگاه‌ها در برگزاری امتحانات

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به عملکرد سلیقه‌ای دانشگاه‌ها در برگزاری امتحانات واکنش نشان داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حاشیه مراسم روز ملی پژوهش که در تالار فرهنگ برگزار شد، در پاسخ به پرسش پیرامون زمان اجرای امریه پسادکتری، اظهار کرد: در حال برنامه‌ریزی و تدوین شیوه‌نامه مربوط هستیم و امیدواریم از سال ۱۴۰۱ اجرایی شود.

وی درباره تمهیدات لازم برای انجام پژوهش‌های دانش‌آموزی در دانشگاه‌ها گفت: کاری که می‌توانیم انجام دهیم، این است که حضور دانش‌آموزان را در امکاناتی که داریم مانند کارگاه‌ها، آزمایشگاه‌ها، مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری فراهم کنیم و با روی باز آن‌ها را بپذیریم تا دانش‌آموزان بتوانند از امکاناتی که در اختیار ما قرار دارد نیز استفاده و تجربه کسب کنند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به تاثیر شرایط کرونایی در تحقق چنین برنامه‌هایی گفت: بدیهی است که در شرایط کرونایی باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنیم. اکنون نیز این برنامه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی امکان‌پذیر است.

زلفی‌گل در واکنش به گلایه برخی دانشجویان مبنی بر سلیقه‌ای عمل کردن دانشگاه‌ها برای برگزاری امتحانات دانشجویان و عدم تصمیم متمرکز در این باره عنوان کرد: امکانات دانشگاه‌ها با یکدیگر یکسان نیست. برای برگزاری امتحانات به صورت حضوری یا از سرگیری آموزش حضوری نیاز است که دانشگاه‌ها خوابگاه به اندازه کافی داشته باشند، در خوابگاه‌ها پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود.

وی افزود: امکانات دانشگاه‌ها با همدیگر یکسان نیست و نمی‌توانیم یک نسخه برای همه دانشگاه‌ها بپیچیم. هر دانشگاهی با توجه به ظرفیت خودش و شرایط خویش، مختار است که تصمیم بگیرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1121544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =