انتصاب‌های وزیر علوم بی‌ربط با تخصص و مدرک تحصیلی+ جدول

بررسی‌ها حاکی از آن است که بیشتر انتصابات اخیر وزارت علوم هم‌خوانی چندانی با رشته تحصیلی نیروهای تازه نفس ندارد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، طبیعی است که با تغییر دولت، مسئولان ستادی وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و نهادها نیز دستخوش تغییر و تحول شوند. ۶ شهریور ماه بود که محمد علی زلفی گل وزیر دولت سیزدهم سکان هدایت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را به دست گرفت و اولین انتصاب در وزارت علوم را ۴ روز بعد و از قائم مقام خود آغاز کرد و  وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت نهم را به ریاست مرکز هیئت‌های امنا و هیئت‌های ممیزه منصوب کرد. 

این تغییر و تحولات در وزارت علوم شامل حال ۵ معاونت این وزارتخانه شامل فناوری و نوآوری، معاونت پژوهشی،  معاونت حقوقی و امور مجلس، معاونت اداری، مالی و مدیریت منابع و معاونت فرهنگی و اجتماعی شده است، اما هنوز علی خاکی صدیق به عنوان معاون آموزشی به فعالیت خود ادامه می‌دهد. سازمان امور دانشجویان، سازمان سمت، صندوق رفاه دانشجویان، مرکز جذب اعضای هیئت علمی و مرکز حراست نیز از جمله زیرمجموعه‌های وزارت علوم هستند که روسای آن با حکم وزیر علوم دولت سیزدهم تغییر کرده‌اند.

از جمله دیگر نیروهای تازه نفس وزارت علوم مشاوران وزیر در ۴ حوزه جوانان و نخبگان، حوزه‌های علمیه و علوم انسانی، هیئت‌های امنا و هیئت‌های ممیزه و حوزه وزارتی بودند که با حکم محمدعلی زلفی‌گل بر صندلی‌های این وزارتخانه تکیه زده‌اند.

نکته قابل توجه از این انتصابات آن است که رشته تحصیلی برخی از مسئولان ستادی هم‌خوانی چندانی با سمتی که در آن فعالیت می‌کنند، ندارد. به عنوان مثال مرتضی فرخی معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، در رشته علوم سیاسی تحصیل کرده است.

تحصیلات معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم در رشته بیوفیزیک بوده کوچکترین ارتباطی با حوزه مدیریت و امور مالی ندارد. رئیس سازمان امور دانشجویان در رشته برنامه‌ریزی شهری و منطقه‌ای تحصیلی کرده، رئیس مرکز جذب اعضای هیئت علمی از مقطع دکتری رشته مهندسی برق فارغ‌التحصیل شده و مشاور وزیر علوم در امور هیات‌های امنا و ممیزه را مهدی بیات با مدرک دکترای تخصصی شیمی معدنی عهده‌دار شده است.

تنها به نظر می‌رسد در انتصاب معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم به مدرک دکتری جامعه شناسی عبدالحسین کلانتری توجه شده است. البته با توجه به فعالیت‌های اجرایی پیمان صالحی به عنوان معاونت نوآوری و تجاری‌سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مدیرکل امور پژوهشی دانشگاه رازی کرمانشاه، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهید بهشتی و دانشگاه جامع علمی کاربردی، می‌توان از مدرک دکتری شیمی عالی وی صرف نظر کرده و این استاد دانشگاه شهید بهشتی را گزینه مناسبی برای معاونت پژوهشی وزارت علوم در نظر گرفت.

در جدول زیر مدرک تحصیلی مسئولان جدید ستادی وزارت علوم آمده است:

انتهای پیام/

کد خبر: 1121556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۰۸:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
      3 0
      عجیب نیست ، بزرگان گفته اند وقتی میخواهید ده ، شو استان و مملکتی را ویران کنید افراد غیر مرتبط به کار انتصاب کنید مثل آقای رفرخی که گویا قبلا سمت حراست هم داشته اند راستی اظهار نظر در مورد استادان اخراجی چه ربطی به معاون مجلس وزیر دارد