دولت بدون توجه به نظر نمایندگان بودجه 1401 را تدوین کرده است

رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه تا کنون دولت سیزدهم برای تعیین بودجه دانشگاه‌ها در سال 1401 با کمیسیون آموزش و تحقیقات و حتی روسای دانشگاه‌ها رایزنی و همفکری نکرده است.

علی رضا منادی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به بودجه دولت برای سال 1401 اظهار کرد: دولت‌ها در ماه‌های پایانی هر سال، بودجه سال آینده را برای تصویب به مجلس ارائه می‌دهند.

 وی با بیان اینکه طبق روال سالانه دولت باید برای جمع‌بندی بودجه با کمیسیون‌های  مختلف مجلس شورای اسلامی رایزنی انجام دهد، گفت: متاسفانه تا کنون دولت سیزدهم برای تعیین بودجه دانشگاه‌ها در سال 1401 با کمیسیون آموزش و تحقیقات و حتی روسای دانشگاه‌ها رایزنی و همفکری نکرده است.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سازمان برنامه و بودجه کشور امسال تقریبا بدون توجه به نظر روسای دانشگاه و نیاز آنها به بودجه و منابع مالی، بودجه سال 1401 را تنظیم کرده است، گفت: در نتیجه ما اطلاعات دقیقی از میزان افزایش یا کاهش بودجه دانشگاه‌ها در سال 1401 نسبت به 1400 در دست نداریم.

وی ادامه داد: بودجه سال 1401 یکشنبه، 21 آذرماه به مجلس شورای اسلامی تقدیم خواهد شد؛ اما بنده تاکنون تقاضای هفکری یا برگزاری جلسه‌ای از سوی دولتمردان دریافت نکرده‌ام. 

منادی در پاسخ به این پرسش که آیا کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در واکنش به در نظر نگرفتن کمیسیون یا روسای دانشگاه‌ها توسط دولت اقدام خاصی انجام خواهد یا خیر، عنوان کرد: زمانی‌که دولت بودجه 1401 را به صحن مجلس تقدیم کند و بررسی و اعلام نظرها آغاز شود، ما نیز بر اساس قانون و اصول اجازه نخواهیم داد؛ دانشگاه‌ها متحمل آسیب مالی شوند. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1121591

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =