ترکیه به‌خاطر اوکراین با روسیه درگیر نمی‌شود

رسانه‌های آمریکا گزارش دادند، آنکارا در مناسبات عدیده حمایت خود را از کی‌یف در خصوص شبه جزیره کریمه اعلام کرده است، یک مسؤول ترکیه‌ای نیز تاکید کرد ترکیه گام‌هایش در اوکراین را با واشنگتن هماهنگ نمی‌کند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، خبرگزاری بلومبرگ به نقل از یک مقام ترکیه که نامش را فاش نکرد، گزارش داد، ترکیه هرگز به خاطر کی‌یف در صورت وقوع نزاع نظامی بین روسیه و اوکراین وارد درگیری با روسیه نخواهد شد.

این مسؤول ترکیه‌ای تاکید کرد: حتی با رعایت عضویت آنکارا در ناتو و وجو همکاری نظامی با طرف اوکراینی با روسیه وارد درگیری نخواهیم شد.

این مقام اشاره کرد، ترکیه گام‌هایش در اوکراین را با واشنگتن هماهنگ نمی‌کند، اما به شکل مستقل در جهت حمایت از منافعش عمل خواهد کرد.

این منبع افزود، عدم تمایل ترکیه به درگیری نظامی با روسیه منعکس کننده سیاست خارجه رجب طیب اردوغان،‌ رئیس‌جمهوری ترکیه است.

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه اخیرا چند بار گفته: آنکارا آماده است برای کاهش تنش بین روسیه و اوکراین که در هفته‌های اخیر تشدید شده، اقدامات حمایتی ارائه و کانالی برای گفت‌وگو ایجاد کند.

وی ادامه داد: با رضایت هر دو طرف، ما می‌توانیم کمک، میانجیگری یا پشتیبانی را در هر فرمتی ارائه دهیم. ما آماده‌ایم تا برای صلح در منطقه هر کاری که در توان داریم بدون تردید انجام دهیم.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1121606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =