استادان برای کلاس آنلاین اهمیت قائل نیستند/ ارائه پاورپوینت بجای تدریس

دبیر انجمن علمی فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی آبادان معتقد است که اعتراضات دانشجویان به عملکرد استادان معمولا بی‌نتیجه می‌ماند، به طوری که آموزش دانشکده هم اقرار می‌کند که قدرت کمی در برابر استادان دارد.

حسین ولی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با بیان این که دانشگاه‌ها باید بر کیفیت تدریس و عملکرد استادان نظارت داشته باشند، اظهار کرد: وقتی نظارت وجود نداشته باشد، استاد وظیفه خود را به درستی انجام نمی‌دهد و اهمیتی برای کلاس آنلاین قائل نیست. به طوری که به بارگذاری پاورپوینت اکتفا کرده و هیچ توضیح بیشتری ارائه نمی‌دهند.

وی با اشاره به این که ارزیابی‌هایی که پایان هر ترم در مورد عملکرد استادان انجام می‌شود، چندان موثر نیستند، افزود: نخست به این دلیل که دانشجویان اهمیتی برای تکمیل فرم‌ها قائل نیستند و دوم این که قدرت استادان زیاد است و نمی‌توان از آن‌ها انتقاد کرد.

ولی‌زاده با تصریح بر این که چهار سال است که به عملکرد استادان اعتراض کرده‌ایم؛ اما بی‌حاصل بوده است، گفت: آموزش دانشکده اقرار می‌کند که قدرت کمی در برابر استادان دارد. کارکنان آموزش دانشگاه هم به دنبال منافع خودشان هستند و برای احقاق حق دانشجویان دخالتی نمی‌کنند.  

دبیر انجمن علمی فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی آبادان با تاکید بر این که وقتی استادان کار خود را به درستی انجام نمی‌دهد، نمی‌توانند نسبت به دانشجویان سخت‌گیری کنند و در نتیجه دانشجویان هم کم‌کاری می‌کنند، یادآور شد: تنها یکی از استادان ما، کلاس آنلاین برگزار کردند و بقیه استادان تنها به بارگذاری دروس یک هفته مانده به پایان ترم اکتفا می‌کردند.

آموزش مجازی، هیچ وقت نمی‌تواند جایگزین آموزش حضوری شود

وی درباره کیفیت آموزش‌های مجازی در ۲ سال گذشته، گفت: واضح است که آموزش مجازی، هیچ وقت نمی‌تواند جایگزین آموزش حضوری شود؛ اما کاهش اختلاف بین آموزش مجازی و حضوری تا حدی امکان‌پذیر بود.

ولی‌زاده در ادامه خاطرنشان کرد: در مدت این ۲ سال به تعداد انگشتان دست هم، کلاس آنلاین نداشتیم. این مشکل در دانشگاه ما عمومیت داشت که استادان پاورپوینت آپلود می‌کردند و صوت‌هایی هم برای توضیح آن ارسال می‌کردند. چیزی به عنوان کلاس آنلاین وجود نداشت.

دبیر انجمن علمی فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی آبادان با بیان این که مشکل دیگر دانشجویان در کلاس‌های آنلاین، پلتفرم‌های مورد استفاده و موانع ورود به آن‌ها بود، افزود: سامانه نوید برای اجرای کلاس‌های آنلاین مشکلات زیادی داشت. به همین دلیل، لازم بود وزارت بهداشت پلتفرم حرفه‌ای‌تری‌ طراحی کند.

وی با اشاره به این که ارتباط با استادان در دوران آموزش آنلاین، بسیار سخت بود و معمولا پیام دانشجویان بی‌جواب می‌ماند، گفت: شماره استادان اغلب در اختیار دانشجو باشد؛ اما پاسخگو نبودند. برخی دیگر از استادان هم تنها زمانی که خودشان صلاح می‌دانستند، پاسخ می‌دادند.

دانشگاه علوم پزشکی آبادان برای اعتراضات دانشجویان، ارزشی قائل نیست

ولی‌زاده با تاکید بر این که دانشگاه علوم پزشکی آبادان برای درخواست‌ها و اعتراضات دانشجویان، ارزشی قائل نیست، یادآور شد: انجمن علمی در دوران کرونا تلاش زیادی کرد؛ اما استادان نه تنها همکاری نداشتند بلکه با انجمن علمی مخالف هم نبودند و نمی‌خواستند خودشان را درگیر فعالیت‌های انجمن علمی کنند.

دبیر انجمن علمی فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی آبادان با بیان این که انجمن علمی برای استادان دردسرساز است چون مطالبات زیادی دارد، گفت: انجمن علمی خوبی داریم اما استادان با انجمن همکاری نمی‌کنند. در ۲ سال گذشته هم کرونا بهانه‌ای برای همکاری نکردن با انجمن علمی شده است.

انتهای پیام/  

کد خبر: 1121813

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =