پیش‌بینی سقوط دلار آمریکا

اقتصاددان معروف شبکه خبری راشاتودی در گزارشی از تلاش شدید دولت آمریکا برای کنترل بازار ارزهای دیجیتال خبر داد و پیش بینی کرد که این تلاش باعث خواهد شد روند سقوط قیمت دلار شتاب بگیرد.

 به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز،دولت آمریکا در تلاش است تا بفهمد چگونگه می تواند بازار ارزهای دیجیتال را در دست گرفته و کنترل کند. برخی در کنگره می گویند که ممنوعیت ارزهای رمزنگاری شده می تواند به حفظ وضعیت دلار آمریکا به عنوان ارز ذخیره جهانی کمک کند. این در حالی است که مکس کایزر، کارشناس معروف اقتصادی شبکه خبری راشاتودی مخالف این نظریه است.

کایزر در این گزارش گفت: دلار آمریکا چندین دهه است که موقعیت خود را به عنوان ارز ذخیره جهانی از دست داده است. با بیت کوین یا بدون آن، دلار دچار مشکل است.

بر اساس این گزارش، بسیاری از اعضای کنگره آمریکا نگران سرنوشت دلار هستند و اینکه آیا این ارز می‌تواند جایگاه خود را به عنوان ارز ذخیره جهان در میان افزایش ارزهای دیجیتال حفظ کند یا خیر.

اوایل هفته جاری میلادی، بلین لوتکمایر، عضو کنگره آمریکا این سوال را مطرح کرد: با رایج‌تر شدن دارایی‌های دیجیتال در بازار جهانی، چگونه می‌توانیم مطمئن شویم که دلار به عنوان ارز ذخیره [جهان] باقی می‌ماند؟ با نزدیک شدن سریع ارزش بازار ارزهای دیجیتال به مرز ۳ تریلیون دلار، مکس کایزر معتقد است که "کار از کار گذشته است".

به گفته کایزر، بیت کوین قاتل دلار و بانک مرکزی آمریکا (فدرال رزرو) است. این کار را با محروم کردن دلار از انرژی مورد نیاز خود برای زنده ماندن، انجام می دهد. حتی ارتش آمریکا نمی‌تواند کشورها، شرکت‌ها و افراد را از تبدیل تمام انرژی در دسترس خود به استخراج و ذخیره بیت‌کوین باز دارد... این چرخه تا زمانی که دلار آمریکا واقعاً بمیرد، بی‌پایان تکرار خواهد شد.

او پیش بینی می کند که دولت ایالات متحده به زودی چاره ای جز حمایت از ارزهای دیجیتال نخواهد داشت. وی گفت: کنگره هر کاری که اهداکنندگان بخواهند انجام خواهد داد. از آنجایی که مالکان بیت‌کوین به شدت ثروتمند می‌شوند، منتظر قوانین دوستانه‌تر بیت‌کوین در کنگره باشید. من انتظار دارم در سال ۲۰۲۴ یک رئیس جمهور دوستدار بیت کوین وجود داشته باشد.

کایزر در ادامه تأکید کرد مالیات‌هایی که دولت آمریکا جمع‌آوری می‌کند، تاثیری بر آشفتگی کنونی و چاپ صدها تریلیون دلار در آمریکا و در سطح جهان به عنوان پول بدون پشتوانه ندارد.

منبع: تسنیم

کد خبر: 1121818

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =