واکنش بسیج دانشجویی دانشگاه مذاهب اسلامی به اظهارات وحدت شکنانه امام جمعه آزاد شهر

بسیج دانشجویی دانشگاه مذاهب اسلامی با انتشار بیانیه‌ای نسبت به اظهارات وحدت شکنانه امام جمعه اهل سنت آزاد شهر واکنش نشان داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز،  بسیج دانشجویی دانشگاه مذاهب اسلامی با انتشار بیانیه‌ای نسبت به اظهارات وحدت شکنانه امام جمعه اهل سنت آزاد شهر واکنش نشان داد.

متن این بیانیه به شرح زیر است: هیچ مسئله‌ای ذره‌ای نمی‌تواند اصل راهبردی دین مبین اسلام یعنی وحدت را متزلزل کند، همین کلماتی که بر همین اصل تکیه کرده را می‌توان در جای جای قرآن به وضوح و روشنی دید، کلماتی همچون تعاونوا، واعتصموا، اصلحوا، رابطوا، اصلاح بین الناس، امت واحده، حزب الله، صراط مستقیم، مودت، اخوت که در قرآن کریم تبلور یافته است. تمامی این کلمات نقطه عطفی است برای برون رفت از مشکلات کنونی جامعه اسلامی، راهیابی به درجه اعلی کمال و عدم ولایت طواغیت زمان و اهل کتاب بر ما مسلمانان وحدت را با توجه به قرآن کریم امری مصلحتی_عارضی یا مطلق نمی‌دانیم بلکه راهبردی می‌دانیم برای زیست اجتماعی مسالمت آمیز و تحقق آرمان‌های جامعه اسلامی.

در این بیانیه مطرح شده است: همانطور که مستحضر هستید در چند روز اخیر پرده دری‌هایی از سوی برخی در جهت زیر سوال بردن سلاله پاک پیغمبر مکرم اسلام (ص) صورت گرفته، که قلوب محبین اهل بیت (ع) را بشدت آزرد. این اظهارات بی پایه، بی اساس و ابتر نه تنها شیعیان بلکه محبین اهل بیت (ع) را بشدت ملتهب کرده است.  پیغمبر رحمت (ص) می‌فرمایند که اختلاف امت من رحمت است، آیا این سخن ناظر به جنگ افروزی و شعله ور نمودن آتش نفاق است؟! یا اختلاف عقلائی مد نظر آن حضرت است. اختلاف را امری می‌دانیم که سبب پویایی نظام اسلامی شده و به گفت گوی علمی_معرفتی کمک شایانی نموده که این خود، راهبردی است جهت هم افزایی و ایجاد نگاه معرفتی به دور از هتاکی و بی احترامی مشابه چنین سخنانی، از حلقوم ایادی استکبار بیرون آمده و چنین اظهاراتی قطعا در خدمت طواغیت زمان است.

دانشجویان در این بیانیه تاکید کردند: برخی که در آتش تفرقه و نفاق می‌دمند باید بدانند موضع تمامی اهل تسنن یا تمامی اهل تشیع را بیان و ابراز نمی‌دارند بلکه آن‌ها از تریبون اهل تسنن و تشیع سوء استفاده می‌کنند و نظرات مغرضانه خود را بیان می‌کنند. کسی که در خانه شیشه‌ای زندگی می‌کند هیچ گاه این اجازه را به خود نمی‌دهد به کسی سنگ پرتاب کند به ویژه اگر آن خانه اصل و نسب و طهارت ارحام و اصلاب پاک‌ترین مخلوقات پروردگار باشند.

در بخش پایانی این بیانیه آمده است: وحدت را همچنان خمیر مایه و رمز پیشرفت جامعه اسلامی و رسیدن به تمدن نوین اسلامی می‌دانیم و ذره‌ای نسبت به این راهبرد عقب گرد نخواهیم کرد، اما چنین عوامل وحدت شکنانه‌ای که معلوم است از آبشخور چه تفکرانی اظهار شده را بشدت محکوم نموده و مصداق بارز گرد و خاک پرانی و کج سلیقگی می‌دانیم. این مواضع فقط میدان را برای تندروها، فرصت طلبان و دشمنانمان بازتر و عرصه را برای عناصر وحدت آفرین تنگ‌تر می‌کند و در آخر به عنوان طلایه داران وحدت از علمای اهل تسنن و تشیع می‌خواهیم نسبت به این سخنان موضعی در خور اتخاذ نمایند و نسبت به خاموش کردن آتش فتنه اهتمام جدی ورزند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1121825

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =