طلای آب‌شده پس‌انداز کنیم؟

در چند وقت اخیر بحث خرید و فروش طلای آب شده در بازار داغ شده است. رئیس اتحادیه طلای تهران، خرید طلای آب شده را بدون اطلاعات کافی، توصیه نمی‌کند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، در چند وقت اخیر در بازار طلا و سکه، مساله خرید و فروش طلای آب شده بین فعالان این بازار داغ شده است. برخی از مردم بر این عقیده هستند که خرید و فروش طلای آب شده برای سرمایه‌گذاری مناسب است. نظر کارشناسان این بازار چیست؟ ابراهیم محمدولی، رئیس اتحادیه طلا تهران در این مورد گفت: خرید طلای آب شده برای فعالان این حوزه مناسب است که اطلاعات کافی در این زمینه دارند.

به گفته این فعال صنفی، برخی برای استفاده در بازار و کارگاه‌ها این فعالیت را انجام می‌دهند. او از خرید طلای آب شده توسط مردم خبر داد و توضیح داد که برخی به این کار به عنوان راهی برای سرمایه‌گذاری نگاه می‌کنند. همچنین بعضی از مردم با نگاه سرمایه‌گذاری و حفظ ارزش نقدینگی خود به این فعالیت نگاه می‌کنند.

رئیس اتحادیه طلا تهران اعتقاد دارد کسانی که اطلاعات کافی در این زمنیه ندارند، نباید برای خرید و فروش طلای آب شده اقدام کنند. به گفته او، در حالت کلی خرید و فروش مصنوعات طلا در بازار کار قانونی و رایجی است اما برای ورود بعضی از زمینه‌ها نیازمند دانش کافی است.

محمدولی در ادامه به وجود شرایط آرام نسبت به هفته قبل در بازار اشاره کرد و توضیح داد: در شرایطی که بازار با نوسان کمتری همراه باشد تقاضا افزایشی است. به گفته این فعال صنفی، در مقابل، زمانی که قیمت‌ها کاهشی و نوسانی باشد تقاضا کمتر می‌شود.

او بازار طلا و سکه در چند روز گذشته را در مقایسه با هفته‌های گذشته، بازاری آرام‌تر دانست اما از کم بودن تقاضا در بازار خبر داد. رئیس اتحادیه طلا تهران با توجه به نزدیک شدن به روزهای آخر سال، امیدوار است بازار با آرامش بیشتر و افزایش تقاضا همراه باشد. با کاهش سیگنال‌های مذاکرات وین انتظار می‌رود در روزهای آینده بازار طلا و سکه با آرامش بیشتری همراه باشد.

بر اساس این گزارش، اونس جهانی طلا در چند روز گذشته روند نزولی و نوسانی را ثبت کرده است. طلا در دو هفته گذشته از نرخ ۱۸۶۰ به ۱۷۸۴ دلار کاهش پیدا کرد.

منبع: تجارت‌نیوز

کد خبر: 1121847

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =