واکنش ایران به سفر بنت به امارات

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به سفر «نفتالی بنت» به امارات عربی متحده، نسبت به هرگونه اقدامی که به تثبیت حضور مخرب و فتنه انگیز این رژیم در منطقه منجر شود، هشدار داد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، «سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه امشب (دوشنبه) در خصوص سفر نخست وزیر رژیم صهیونیستی به امارات عربی متحده، با هشدار جدی نسبت به هرگونه اقدامی که به تثبیت حضور مخرب و فتنه انگیز این رژیم جعلی در منطقه مهم غرب آسیا منجر شود، گفت: این گونه اقدامات مخل تامین امنیت منطقه بوده و برخلاف مصالح و منافع امت اسلامی و مردم منطقه و کشورهای عرب انجام‌ می‌شود.

به گزارش فارس، «نفتالی بنت» نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای دیدار با «محمد بن زاید» ولیعهد امارات شب گذشته وارد فرودگاه ابوظبی شد. وی در فرودگاه گفت: «چه استقبالی! خیلی هیجان زده هستم که به نمایندگی از مردمم در اولین سفر رسمی یک رهبر اسرائیلی در اینجا هستم. ما مشتاقانه به دنبال تقویت روابط هستیم.» (اینجا بخوانید)

خطیب‌زاده با یادآوری آرمان همیشگی و قطعی آزادی قدس شریف به عنوان قبله اول مسلمین جهان، افزود: مردم منطقه اقدامات شرورانه وکینه توزانه رژیم صهیونیستی که علت العلل و ریشه اصلی مصائب منطقه است را از یاد نبرده ‌و مخالف روند عادی سازی با این رژیم باقی خواهند ماند.

* هیچ اقدامی در مسیر عادی سازی نمی‌تواند آرمان بلند فلسطین را به محاق ببرد

سخنگوی وزارت امورخارجه افزود: پذیرش نخست وزیر رژیم نامشروعی که مسبب، مبدا و عامل ناامنی و تنش و جنگ افروزی طی بیش از ۷۰ سال گذشته در جغرافیای کشورهای عربی و اسلامی است، در حافظه تاریخی ملت فلسطین، مردم منطقه و همه آزادیخواهان جهان، ثبت و ضبط می‌ماند.

خطیب زاده در پایان تاکید کرد: رژیم اشغالگر قدس دشمن اول جهان اسلام و کشورهای عربی بوده و هیچ اقدامی در مسیر عادی سازی نمی‌تواند آرمان بلند فلسطین را به محاق ببرد.

گفتنی است در ماه ژوئن، «یائیر لاپید» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی برای افتتاح سفارت این رژیم در ابوظبی به امارات سفر کرد که اولین سفر یک مقام بلندپایه صهیونیست از زمان امضای «توافق ابراهیم» بین دو طرف بود.

این سفر واکنش‌هایی را به همراه داشت و جنبش جهاد اسلامی فلسطین، استقبال حکام امارات از نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را محکوم و آن را خیانت به فلسطین خواند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1121884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =