رتبه بندی معلمان بعد از 10 سال کش و قوس تصویب شد

مجلس یازدهم در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) بعد از رسیدگی به لایحه رتبه بندی معلمان به یک دهه چشم انتظاری آنان پایان دادند.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، جلسه علنی امروز (چهارشنبه24 آذر) مجلس شورای اسلامی دقایق قبل به ریاست محمدباقر قالیباف آغاز شد.

حسنیعلی حاجی دلیگانی عضو هیات رئیسه مجلس دستور کارهای امروز پارلمان را به شرح ذیل قرائت کرد:

بررسی گزارش کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی در مورد طرح دوفوریتی اصلاح ماده(۱۸۲) قانون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی

ادامه رسیدگی به گزارش شور دوم کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در مورد لایحه نظام رتبه‌بندی معلمان

بررسی گزارش کمیسیون عمران در مورد لایحه موافقتنامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری اسلامی افغانستان در خصوص ارتباط بین‌المللی راه‌آهن

ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل(۴۴) قانون اساسی در موردطرح تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب و کار (اعاده شده از شورای نگهبان )

بررسی گزارش شور دوم کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در مورد طرح جهش تولید دانش بنیان

بررسی گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه پروتکل اصلاحی موافقتنامه تشویق و حمایت متقابل از سرمایه گذاری بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری کرواسی

بررسی گزارش کمیسیون اقتصادی مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از شرکت شستا از سال ۱۳۹۲ الی ۱۳۹۹

بررسی گزارش کمیسیون عمران مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور

بررسی گزارش کمیسیون انرژی مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد وزارت نفت

 قالیباف:‌ هدف از رتبه‌بندی معلمان ارتقای منزلت آنان در جامعه اسلامی است

رئیس مجلس هدف از رتبه‌بندی معلمان را ارتقا و جایگاه و منزلت آنان در آموزش و در جامعه اسلامی عنوان کرد و گفت: رتبه‌بندی معلمان فقط شامل آنان می‌شود نه بخش‌های اداری و خدماتی.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی امروز (چهارشنبه 24 آذر) در جلسه علنی مجلس و در جریان بررسی لایحه نظام رتبه‌بندی معلمان اظهار داشت: هدف ما از رتبه‌بندی معلمان ارتقاء جایگاه و منزلت آنان در آموزش و جامعه اسلامی است.

وی افزود: رتبه‌بندی معلمان فقط برای کار معلمی است نه بخش‌های اداری و خدماتی هر چند که آن افراد برای ما عزیز هستند اما رتبه‌بندی شامل معلمان می‌شود.

رئیس مجلس تصریح کرد: معلم از نظر جایگاه، منزلت و شأنیت کسی است که بالاتر از قانون خدمات کشوری است .

قالیباف گفت: معلم کسی است که در هفته 24 ساعت در کلاس درس حضور پیدا می‌کند و نبایستی با پیشنهادات مختلف نظام رتبه‌بندی معلمان را شامل حال افرادی غیر از معلمان کنیم.

 نهایی شدن لایحه رتبه‌بندی

مجلس یازدهم در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) بعد از رسیدگی به لایحه رتبه بندی معلمان به یک دهه چشم انتظاری آنان پایان دادند.

 رسیدگی به لایحه رتبه بندی معلمان در دستور کار جلسه علنی امروز (چهارشنبه 24 آذر) مجلس شورای اسلامی قرار داشت.

نمایندگان مجلس بعد از بحث و بررسی و ارائه پیشنهادات مختلف، در نهایت لایحه رتبه بندی معلمان را به تصویب نهایی رساندند.

با تصویب نهایی رتبه بندی معلمان در مجلس یازدهم که با همراهی دولت سیزدهم صورت گرفت اتفاقی تاریخی رخ داد زیرا چشم انتظاری معلمان بعد از گذشت بیش از یک دهه به پایان رسید.

بر همین اساس رتبه بندی معلمان از تاریخ 31 شهریور سال 1400 با رقم 12500 میلیارد تومان اجرا شده و مقرر شده در سال آینده هم نظام رتبه بندی معلمان با اعتبار 25 هزار میلیارد تومان اجرا شود.

 میزان افزایش حقوق و مزایای معلمان با اجرای رتبه‌بندی مشخص شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تصویب ماده ۶ لایحه رتبه بندی معلمان، میزان افزایش حقوق و مزایای معلمان را مشخص کردند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه 24 آذر) و در جریان بررسی لایحه رتبه بندی معلمان با ماده ۶ این لایحه موافقت کردند.

در ماده 6 لایحه آمده است: در اجرای بند (۶) سیاست های کلی نظام اداری ابلاغی مقام معظم رهبری و تبصره (۳) ماده (۲۹) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، حقوق و مزایای معلمان پس از اعمال رتبه های مندرج در ماده (۳) این قانون، به شکل زیر می باشد:

‌1- برای معلمان با رتبه آموزشیار معلم ده درصد(۱۰%)، مربی معلم پانزده درصد(۱۵%) علاوه بر افزایش رتبه قبلی، استادیار معلم دوازده درصد(۱۲%) علاوه بر افزایش رتبه های قبلی، دانشیار معلم ده درصد(۱۰%) علاوه بر افزایش رتبه های قبلی و استاد معلم پنج درصد(۵%) علاوه بر افزایش رتبه های قبلی، به مجموع حقوق، مزایا و فوق العاده های مستمر و ارقام مندرج در احکام کارگزینی معلمان، افزوده می شود.

‌2- پس از اعمال بند (۱) این ماده، چنانچه حقوق و فوق العاده های هریک از معلمان از هشتاد ‌درصد(۸۰%) مجموع حقوق و فوق العاده های هیات علمی مربی پایه یک دانشگاه تهران، کمتر باشد، مابه التفاوت تا سقف مذکور تحت عنوان «تفاوت تطبیق» در احکام کارگزینی آنان درج خواهد شد.

تبصره 1- ‌افرایش پرداختی ناشی از اجرای این قانون، تحت عنوان «فوق العاده رتبه بندی» و «تفاوت تطبیق» همه ساله متناسب با تغییرات حقوق و فوق العاده های هیات علمی مربی پایه یک دانشگاه تهران محاسبه می شود و مشمول کسور بازنشستگی نیز می گردد.

تبصره 2- ‌دولت مکلف است همه امتیازات و درصدهای موضوع فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری را برابر سایر کارکنان دولت، به مشمولین این قانون اختصاص دهد و فوق العاده رتبه بندی موضوع این ماده علاوه بر امتیازات و درصدهای مزبور می باشد.

تبصره 3- افرایش پرداختی ناشی از اجرای این قانون، از تاریخ ۳۱/ ۶/ ۱۴۰۰ در سقف یکصد و بیست و پنج هزار میلیارد ریال (۱۲۵.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) پرداخت می شود و از ابتدای سال ۱۴۰۱ منوط به پیش بینی بار مالی در قوانین بودجه سنواتی، به صورت کامل اعمال خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1122029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =