رای نیاوردن «طرح افزایش ظرفیت رشته‌های پزشکی» کذب است

شورای عالی انقلاب فرهنگی خبر توسط سازمان نظام پزشکی با عنوان «طرح افزایش ظرفیت رشته‌های پزشکی در شورای عالی انقلاب فرهنگی رأی نیاورد» را تکذیب کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره مصوبه افزایش ظرفیت پذیرش پزشکی بیانیه‌ای صادر کرد.

در ابتدای این بیانیه آمده است: شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه ۸۵۱ مورخ ۲۳ آذر ۱۴۰۰ به ریاست آیت الله رئیسی و به اتفاق آرا ماده‌ واحده «افزایش ظرفیت سرانه پزشک در مقطع عمومی و تخصص» را مصوب کرد. این مصوبه گام مهمی در راستای عدالت گستری در حوزه سلامت مردم شریف ایران است و امید می‌رود با مدیریت و اجرای دقیق و مناسب این مصوبه توسط دستگاه‌های ذیربط، نتایج مورد انتظار مصوبه محقق شود. 

در ادامه این بیانیه آمده است: با توجه به‌ رویکرد کارشناسانه و دقیق اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی برای اجرایی سازی مصوبه و باوجود تصویب کلیات طرح؛ مقرر شد که در ستاد راهبری  نقشه جامع علمی کشور یک‌بار دیگر با دریافت نظرات کارشناسی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی،  تعداد دقیق افزایش پذیرش پزشکی در مقاطع عمومی و تخصصی را مصوب نموده و گزارش آن را به جلسه بعدی شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه کند.

 با  این حال روز گذشته خبری توسط سازمان نظام پزشکی با عنوان «طرح افزایش ظرفیت رشته‌های پزشکی در شورای عالی انقلاب فرهنگی رأی نیاورد» در وب‌سایت رسمی آن سازمان منتشرشده است که نادرست است و تکذیب می‌شود. ضمن اینکه دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی حق پیگیری موضوع و تعقیب قانونی را برای خود محفوظ می‌داند.

کد خبر: 1122061

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =