هماهنگ‌کننده آمریکایی‌ها در سوریه کشته شد

منابع محلی سوریه از کشته شدن هماهنگ کننده نیروهای آمریکایی در شرق استان دیرالزور سوریه خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، منابع محلی در شرق سوریه از کشته شدن «عبید الشعیبی» هماهنگ کننده نیروهای آمریکایی در منطقه چاههای نفتی «العمر» در شرق دیرالزور خبر دادند.

به نوشته وبگاه عنب بلدی، الشعیبی به دست برادران و خانواده خود و با شلیک مستقیم گلوله به ناحیه سر کشته شده است. نیروهای تحت امر الشعیبی که با نظامیان آمریکایی همکاری دارند، چندی پیش اقدام به کشتن چند تن از اهالی شهر «الشحیل» در شرق دیرالزور کرده بودند و برادران «عبید الشعیبی» با کشتن او تلاش کرده‌اند ضمن تبرئه خود از کشتار اهالی، مانع از بروز درگیری در شهر شوند.

به گفته منابع محلی، پس از افشای عاملیت گروه تحت امر الشعیبی در کشتار و دستگیری چند از افراد منطقه، فرماندهی نیروهای آمریکایی در سوریه الشعیبی را به شهر الحسکه انتقال داده و از او خواسته بود تا در انظار عمومی حضور نیابد.

نیروهای تحت امر این فرد همچنین به کار جمع‌آوری اطلاعات از شخصیت‌ها و فرماندهان منطقه برای نیروهای آمریکایی مشغول بودند.

حضور اشغالگرانه نظامیان آمریکا در شرق و شمال شرق سوریه همواره محل اعتراض اهالی بوده و بارها موجب بروز تنش و درگیری میان مردم منطقه با نظامیان آمریکایی شده است. در تاریخ ۲۱ آذر ماه نیز اهالی شهرک المتینیه در جنوب شرق القامشلی مانع ورود کاروان خودروهای نظامی نیروهای اشغالگر آمریکایی در نزدیکی این روستا شدند و آن‌ را مجبور به عقب‌ نشینی کردند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1122076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =