مدال‌ آوران ورزشی به اردوی راهیان نور می‌روند

رئیس سازمان بسیج ورزشکاران کشور از برگزاری اردوی راهیان نور تیم‌های ملی و مدال‌آوران ورزش کشور در آینده خبر داد.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز؛ مهدی میر جلیلی با اشاره به اقدامات سازمان بسیج ورزشکاران، بر حضور مستمر جامعه ورزش کشور در کنار مردم از اول پیروزی انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، دفاع از حرم اهل‌بیت (ع)، حوادث غیرمترقبه (سیل، زلزله و...) و شرایط کرونایی حاکم بر کشور تأکید کرد و گفت: ورزشکاران به‌ویژه در بحث محرومیت‌زدایی همواره در مسیر خدمت به مردم پای‌کار بوده و اقدامات بسیار خوبی انجام دادند.

وی از تشکیل گروه‌های جهادی ورزشکاران و قهرمانان کشور در میدان خدمت به مردم به‌ویژه در مقابله با بیماری کرونا، خبر داد و بابیان اینکه قهرمانان و جامعه ورزش کشور در بحث ضدعفونی کردن معابر و اماکن، توزیع ماسک، مواد ضدعفونی حضوری فعال داشتند، تصریح کرد: اقدامات بسیار مهمی در این رابطه انجام‌شده است.

 میر جلیلی تأکیدات فرمانده معظم کل قوا در بحث برگزاری رزمایش‌های کمک‌های مؤمنانه را نصب العین سیاست‌های سازمان بسیج ورزشکاران برشمرد و با اشاره به حضور جامعه ورزش و قهرمانان کشور در میدان کمک به هم‌وطنان عزیزبه ویژه اقشاری آسیب‌دیده از بیماری کرونا، اضافه کرد: جامعه ورزش حضوری فعال در این رابطه دارند.

 رئیس سازمان بسیج ورزشکاران بابیان اینکه فدراسیون‌های ورزشی در بحث کمک‌های مؤمنانه پای کار اند، به حضور فعال ادارات ورزش و جوانان استان‌ها، هیئت‌های ورزشی و همه ورزشکاران و قهرمانان کشور در تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی بین نیازمندان اشاره کرد و افزود: جامعه ورزش، روح پهلوانی و نو دوستی خود را نشان داد.

 وی با تأکید بر اینکه قهرمانان کشور، مدال‌هایشان را جهت کمک به نیازمندان به مُزایده گذاشتند، تصریح کرد: قهرمانان ما این اقدامات را در جهت تهیه و توزیع کمک‌های مؤمنانه بین نیازمندان انجام دادند و حتی تعدادی از قهرمانان ما شخصاً در جریان توزیع حضور داشتند.

میر جلیلی از حضور پررنگ جامعه ورزش در پویش «نذر خون»، خبر داد و بابیان اینکه طی دو سال اخیر برابر اعلام سازمان انتقال خون، جامعه ورزش و به‌ویژه قهرمانان کشور در مناسبت‌های مختلف (هفته تربیت‌بدنی، هفته بسیج و...) در این پویش‌ها شرکت داشته است، اضافه کرد: این حرکت، با نگاه اهدای زندگی به هم‌وطنان عزیز، صورت گرفت.

رئیس سازمان بسیج ورزشکاران کشور، روحیه پهلوانی، جوانمردی را از ابعاد ثابت شخصیت جامعه ورزش کشور برشمرد و با اشاره به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد، از برنامه‌های مهم جامعه ورزش با محوریت بسیج ورزشکاران، از آزادی ۲۸۰ زندانی جرائم غیر عمد خبر داد و افزود: این عزیزان با این رویه و منش پهلوانی جامعه ورزش به آغوش خانواده‌های خود بازگشتند.

میر جلیلی سالن‌های ورزشی را ازجمله ظرفیت‌های زیرساختی ورزش کشور دانست و با تأکید بر اینکه بخشی از سالن‌های ورزشی کشور به مراکز واکسیناسیون عمومی جهت سرعت دهی به این امر مهم در راستای مهار بیماری کرونا تبدیل شدند، تصریح کرد: اماکن ورزشی، حتی برای قرنطینه و اقامتگاه در سراسر کشور در اختیار ستاد ملی مبارزه با کرونا قرار گرفت، وزارت ورزش و جوانان، ادارات کل استان‌ها و فدراسیون‌ها، همراهی و همکاری بسیار خوبی در این راستا داشتند.

رئیس سازمان بسیج ورزشکاران کشور از برگزاری اردوی راهیان نور تیم‌های ملی و مدال‌آوران ورزش کشور در آینده خبر داد و با اشاره به اینکه مدیران ورزشی هم در فهرست مخاطبین این اردوی راهیان نور قرار دارند، اضافه کرد: ان‌شاءالله با بهبود شرایط کرونایی حاکم بر کشور، این برنامه انجام خواهد شد، حضور این عزیزان در مناطق عملیاتی دفاع مقدس و حِس ایثار، رشادت و شجاعت شهدا، اندوخته معنوی بسیار خوب و تأثیرگذاری برای جامعه ورزش است.

 میر جلیلی حضور گروه‌های جهادی ورزشکاران و قهرمانان کشور در مناطق محروم را محور اصلی برنامه‌های محرومیت‌زدایی سازمان بسیج ورزشکاران دانست و با تأکید بر نقش امیدآفرین حضور مدال‌آوران و قهرمانان کشور در وسط میدان محرومیت‌زدایی در جامعه، تصریح کرد: وحدت و همدلی مردم در این شرایط بیش از گذشته در جامعه، جلوه پیدا می‌کند.

 وی به برگزاری دوره‌های بصیرتی، کارگاه‌های آموزشی و توانمند ساز برای مربیان رشته‌های ورزشی و درمجموع جامعه ورزش کشور اشاره کرد و از برگزاری دومین کنگره شهدای ورزشکار با عنوان «پهلوانان ماندگار»، در آینده خبر داد و اضافه کرد: فرمانده معظم کل قوا فرمودند: «شهید سلیمانی یک مکتب است»، هدف از انجام چنین برنامه‌های فرهنگی، استفاده از ظرفیت شهدا به‌ویژه شهدای جبهه مقاومت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در راستای جاری‌سازی مکتب شهید سلیمانی در جامعه ورزش کشور است.

میر جلیلی مکتب شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی را مدرسه‌ای درس‌آموزبرشمرد و با بیان اینکه نگاه ویژه به پیاده‌سازی مکتب شهید سلیمانی، به معنای جاری و ساری کردن روحیه انقلابی‌گری، جهادی به ویژه مردمی بودن و استکبارستیزی سردار دل‌ها شهید سلیمانی در جامعه ورزش کشور است، تصریح کرد: شخصیت ارزشمند شهید سلیمانی در این ابعاد برجستگی خاصی دارد.

وی با اشاره به دیدار با خانواده‌های شهدا، حضور قهرمانان کشور در گلزار شهدا این پهلوانان تاریخ کشور، از جمله برنامه‌های فرهنگی سازمان بسیج ورزشکاران کشور، برقراری ارتباط عمیق معنوی بین جامعه ورزش به ویژه مدال‌آوران کشور با شهدا را هدف از برگزاری این برنامه‌ها برشمرد و اظهار داشت: قطعاً اجرای این برنامه‌ها دستاوردهای خوبی به همراه دارد.

منبع: میزان

کد خبر: 1122087

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =