مذاکرات آمریکا و امارات بر سر اف ۳۵

واشنگتن میزبان مذاکرات نظامی آمریکا و امارات بر سر مساله اف ۳۵ شد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز؛ مذاکرات نظامی استراتژیک آمریکا و امارات که امروز در مقر پنتاگون آغاز می‌شود تا دو روز ادامه خواهد داشت. این مذاکرات پس از آن صورت می‌گیرد که ابوظبی سه شنبه به صورت رسمی اعلام کرد که به واشنگتن تعلیق مذاکرات مرتبط با معامله خرید جنگنده‌های اف۳۵ را اطلاع داده است.

سفارت امارات در واشنگتن در بیانیه ای اعلام کرد، ابوظبی احتمالاً بعد از بازنگری و ارزیابی مجدد برنامه جنگنده‌های اف۳۵ این مذاکرات را در آینده از سر بگیرد.

در این بیانیه آمده است که تصمیم تعلیق این معامله در زمان کنونی به دلیل ارزیابی مسائل استراتژیک و هزینه‌ها و فواید این جنگنده‌ها است.

جان کربی، سخنگوی پنتاگون سه شنبه اعلام کرد، دغدغه‌های مربوط به معامله جنگنده‌های اف۳۵ در مذاکرات نظامی مشترک دو طرف در واشنگتن بررسی خواهد شد.

کربی مشخص نکرد که آیا دغدغه‌های آمریکا درباره این معامله مربوط به نقش چین در امارات است یا خیر اما گفت که شروط مربوط به هر معامله نظامی احتمالاً بر حسب شرایط متفاوت باشد.

وی تاکید کرد که واشنگتن به همکاری با امارات برای حل مسائل مربوط به معامله این جنگنده‌ها پایبند است.

روزنامه وال‌ استریت‌ ژورنال آمریکا دوشنبه اعلام کرد که امارات به عقب نشینی از معامله خرید جنگنده‌های اف ۳۵ آمریکا تهدید کرده است.

این روزنامه به نقل از مسئولان آمریکایی آمریکایی اعلام کرد، امارات از شروط امنیتی که آمریکا برای حمایت از این سلاح در برابر جاسوسی چین وضع کرده، شاکی است و معتقد است که این شروط بسیار دشوار است و حاکمیت ملی این کشور را در معرض خطر قرار می‌دهد.

همچنین وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که این کشور به همکاری با امارات برای حل مسائل مربوط به معامله جنگنده‌های اف۳۵ پایبند است.

امارات پیشتر توافقی را با آمریکا برای خرید ۵۰ جنگنده اف ۳۵ و ۱۸ پهپاد و مهمات دیگری امضا کرده بود.

منبع: ایسنا

کد خبر: 1122095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =