اژه‌ای: دولت، مجلس و قوه قضاییه برای رفع برخی از مشکلات عزمی جدی دارند

رئیس قوه قضاییه گفت: همه روسای قوا حضور میدانی و سرکشی از استان‌ها را وظیفه خود می‌دانند تا مسائل را از نزدیک ببینند و با کمک مسئولان و مردم همان استان برای رفع آن اقدام کنند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، رئیس قوه قضاییه در بدو ورود به استان گلستان گفت: در جریان سفر استانی این اهتمام را خواهیم داشت که به آنچه قول می‌دهیم جامه عمل بپوشانیم و به صرف حرف زدن و قول‌دادن اکتفا نکنیم‌، علاوه بر رسیدگی به مسائل حقوقی و قضایی استان گلستان، به عنوان یکی از قوای کشور نسبت به بررسی سایر مسائل این استان نیز در حد مقدور اقدام خواهیم کرد و در جلسات سران قوا در مورد ان تصمیم گرفته می شود/ اقوام مختلف طی سالیان متمادی با کمال آرامش و انسانیت در کنار هم زندگی آرامی دارند

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای در چهارمین سفر استانی دوره تحول و تعالی وارد استان گلستان شد و در بدو ورود مورد استقبال نماینده ولی فقیه در استان، استاندار و سایر مقامات و مسوولان استانی قرار گرفت.

رئیس عدلیه در بدو ورود به استان گلستان با تقدیر و تشکر از همه مردم و مسئولین محترم این استان اظهار کرد: استان گلستان دارای اسم بامسمایی است از این جهت که دارای تنوع آب و هوایی و مواهب الهی بی‌شمار است.

رئیس دستگاه قضا تصریح کرد: استان گلستان دارای اقوام مختلف است که آنها طی سالیان متمادی با کمال آرامش و انسانیت در کنار هم زندگی آرامی داشته و دارند؛ لذا باید از این مواهب طبیعی و خدادادی موجود در استان گلستان، جهت تعالی و معنویت و رفاه بیشتر مردم عزیز این استان بهره گرفت.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای با اشاره به اهداف کلی سفرهای استانی مقامات و مسئولان قوای سه‌گانه گفت: سرکشی به استان‌ها و بررسی مسائل آنها از نزدیک و رفع این مسائل با همکاری مردم و مسئولین استانی را در زمره مسئولیت‌های خود می‌دانیم و اعتقاد داریم که هر استانی مسائل و مشکلات خاص خود را دارد و نمی‌توان برای تمام استان‌ها یک نسخه واحد تجویز کرد.

رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: در جریان سفر به استان گلستان رسیدگی و رفع مسائل حقوقی و قضایی استان را در زمره اولویت‌های خود قرار داده‌ایم و همچنین به عنوان یکی از قوای کشور تلاش می‌کنیم تا آنجا که مقدور است نسبت به ورود و رسیدگی‌ به سایر مسائل استان نیز اقدام کنیم و در جلسات سران قوا به طرح این مسائل و موضوعات جهت چاره‌اندیشی و رفع آنها بپردازیم.

رئیس عدلیه خاطرنشان کرد: در جریان سفر استانی این اهتمام و توجه را خواهیم داشت که به آنچه قول می‌دهیم جامه عمل بپوشانیم و به صرف حرف زدن و قول‌دادن اکتفا نکنیم‌.

نشست رییس قوه با فعالان اقتصادی استان گلستان

فرج اللهی، تولیدکننده مرغ و تخم مرغ گفت: متاسفانه با وجود توانایی تامین نیاز استان در حوزه تخم مرغ، هم‌اکنون، بدلیل اشباع بازار داخلی توسط واردات بی رویه از کشورهای خارجی، مقدار ۹۰۰ تن تخم مرغ قهوه‌ای و ۷۰۰ تن تخم مرغ سفید در انبار شرکت در حال فسادشدن است.

رضا مبصری، عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی استان گلستان، با بیان اینکه ارز ۴۲۰۰ تومانی همواره رقیب تولید داخل بوده‌است، گفت: از مجموع ۳۵هزار میلیارد تومان منابع مالی استان، حدود ۳۳۵۰۰ هزار میلیارد استفاده شده‌است و عملا مبلغ کافی دیگری برای وام به صاحبان کسب و کار وجود ندارد.

وی ادامه داد: متاسفانه علی‌رغم وجود قانون ورشکستگی، اصرار نابجایی برای در عرصه نگه‌داشتن کسب و کارهای ورشکسته‌ای که استفاده بهینه‌ای ندارند دیده می‌شود در حالی که می‌توان فضا را برای صاحبان کسب و کار نو را فراهم ساخت.

وی با اشاره به مشکلات حوزه شفافیت و قوانین، افزود: قوانین حوزه کسب و کار باید با استفاده از نظرات صاحبان کسب و کار اصلاح و بازنگری شود.

اژه‌ای با تشکر  از فعالان اقتصادی کشور به‌عنوان سربازان و افسران جنگ اقتصادی بر لزوم عملی شدن شعارهای مبنی بر حمایت از تولیدکنندگان، تاکیدشش کرد.

اژه‌ای گفت: تصور دشمن از فشار اقتصادی به مردم ایران، صبریز کردن صبر آن‌ها و رسیدن به اهدافی است که که رسیدن به آن‌ها در جنگ نظامی ناامید شده‌است. اگر معتقد به استقلال و بالندگی کشور خود هستیم برای مسائل اقتصادی کشور به عنوان اصلی‌ترین موضوع کشور، اهمیت قائل شویم.

وی با تاکید بر تصمیم‌گیری برای هر استان با توجه به مولفه های خاص خود، گفت: با توجه به اینکه هر استان مسائل خاص خود را دارد، نمی‌شود در تهران نشست و برای همه استان‌ها یک نسخه پیچید بلکه باید با همکاری مردم و مدیران استانی برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری کرد.

اژه‌ای : وضعیت اقتصادی استان گلستان با توجه به تنوع آب و هوایی و مواهب فراوان الهی مانند جنگل، ساحل، جلگه، دشت های حاصلخیز و … اصلا قابل قبول و توجیه پذیر نیست.
باید با استفاده از ظرفیت‌های موجود در استان تحول ایجاد کرد و این تحول بدون کمک مردم شدنی نیست.

مشکلات موجود در استان‌ها عمدتا دو دسته اند، اول، مشکلاتی که قوه قضاییه مستقیما می‌تواند آن‌ها را حل کند و دوم مشکلاتی که قوه قضاییه می‌تواند در تعامل با سایر قوا به حل آن‌ها کمک کند.

پیشنهاد اژه‌ای برای حل مسائل استانی: تشکیل کارگروه مشترکی متشکل از استاندار، دبیر مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، نماینده‌هایی از سوی نماینده ولی فقیه در استان، قوه قضائیه و نیروهای نظامی و انتظامی استان و همچنین نماینده‌هایی از گروه های مردمی. کارگروهی نسبتا محدود ولی جامع که مسائل و مشکلات مختلف استان را احصا و برای حل مسائلی که قابل حل در استان اند، برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری کند و همچنین مشکلاتی که نیاز به تصمیمات ملی دارند را به تهران منتقل سازند.

اژه‌ای گفت: طبق گزارشات واصله، مبلغ ۳۰۰۰ تا ۴۰۰۰ میلیارد تومان هزینه برای رفع دغدغه معضل خلیج گرگان مورد نیاز است که این عدد قابل توجهی در مقابل میزان بودجه کل کشور نیست. بنظرم می‌توان بجای اینکه محکومان و بدهکاران قضایی را برای مدتی طولانی به زندان فرستاد، از  ظرفیت آن‌ها برای حل مسائلی مانند خلیج گرگان استفاده بهینه نمود. مثلا از بدهکاری بخواهیم متناسب با بدهی خود کار لایروبی خلیج را انجام دهد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1122161

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =