ماجرای انتقال فروغی به شبکه افق چه بود؟ / رقابت خندوانه و حیات وحش در پربیننده شدن!

هر هفته سعی بر این داریم تا با انتخاب تیترهایی، شما را در جریان اخبار مهم و اثرگذار فرهنگ و هنر قرار دهیم که قطعا باید شنیده و خوانده شوند.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ایسکانیوز، در بسته فرهنگی هفته ایسکانیوز نگاهی به مهم‌ترین اتفاقات فرهنگ و هنر کشور انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت. در بسته خبری این هفته به موضوعاتی نظیر  انتقال مدیر شبکه ۳ به شبکه افق، جزئیاتی از آخرین نظرسنجی صدا و سیما، جزئیات برگزاری نمایشگاه تجسمی و سوگواره یاس کبود و غیره پرداخته شده است.

فردوسی پور به شبکه ۳ باز می‌گردد؟

طی چند روز گذشته شایعات فراوانی در ارتباط با رفتن علی فروغی از مدیریت شبکه سه در برخی رسانه‌ها مطرح شده و عنوان شده است که مدیر پرحاشیه شبکه ۳ به شبکه افق رفته است. شایعات فراوانی در ارتباط با رفتن علی فروغی از مدیریت شبکه سه در برخی رسانه‌ها مطرح شده و عنوان شده است که مدیر پرحاشیه شبکه ۳ به شبکه افق رفته است. بابک کاظمی خبرنگار صداوسیما نیز در همین رابطه طی توییتی اعلام کرد که با رفتن فروغی از شبکه احتمالا عادل با برنامه فوتبال ۳۶۰ به شبکه سه برخواهد گشت! گفتنی است؛ تعطیلی برنامه نود و حذف «عادل فردوسی‌پور» یکی از جنجالی‌ترین تصمیم‌های علی فروغی طی مدیریت‌اش بر شبکه پرمخاطب صداوسیما بود.

جزئیاتی از آخرین نظرسنجی صدا و سیما

نظرسنجی مرکز تحقیقات سازمان صداوسیما درباره سریال‌های سیما در آبان ماه ۱۴۰۰ نشان می‌دهد ۷۹/۷ درصد مردم بیننده برنامه‌های سیما بوده‌اند. برنامه «خندوانه» شبکه نسیم با ۳۵/۶ درصد مخاطب در صدر برنامه‌های تلویزیون در آبان ماه بوده است. مستند «حیات‌وحش» شبکه مستند با ۳۱/۵ درصد بیننده در رتبه دوم علاقه‌مندی‌های مخاطبان قرارگرفته و برنامه «فوتبال برتر» (پخش زنده مسابقات فوتبال کشور) شبکه سه سیما نیز در این نظرسنجی با ۲۶/۸ درصد حائز رتبه سوم شده است. بر مبنای این آمار و در دسته بندی برنامه‌های خانوادگی، سیمای خانواده شبکه یک با ۱۱/۹ درصد، به خانه برمی‌گردیم از شبکه ۵ با ۱۱/۷ درصد، عصر خانواده از شبکه ۲ با ۸/۳ درصد مخاطب به ترتیب پرمخاطب‌ترین برنامه‌ها با محوریت خانواده و سبک زندگی سیما بودند. در میان برنامه‌های صبحگاهی سیما، به ترتیب صبح‌به‌خیر ایران از شبکه یک سیما با ۱۰/۶ درصد مخاطب، سلام صبح‌به‌خیر از شبکه سه سیما با ۸ درصد و صبحی دیگر از شبکه آموزش با ۶ درصد مخاطب، برنامه‌های پربیننده صبح تلویزیون در آبان ماه بودند.

در میان برنامه‌های سرگرمی محور تلویزیون، خندوانه شبکه نسیم با ۳۵/۶ درصد مخاطب، حیات‌وحش شبکه مستند با ۳۱/۵ درصد، اعجوبه‌ها شبکه سه سیما با ۱۹/۸ درصد و سیم آخر شبکه سه سیما با ۱۶/۹ درصد پرمخاطب ترین برنامه‌های این بخش بودند.  برنامه‌های ورزشی سیما نیز مورد توجه مخاطبان بوده‌اند. در بخش پخش زنده مسابقات، فوتبال برتر (پخش زنده فوتبال لیگ برتر) با ۲۶/۸ درصد مخاطب و گزارش ورزشی با ۱۶/۴ درصد از شبکه ۳ و در بخش برنامه‌های ورزشی تولیدی، فوتبال برتر (کارشناسی فوتبال) با ۱۵/۸ درصد از شبکه ۳، برنامه‌های لذت فوتبال با ۱۵/۶ درصد، فوتبال ۱۲۰ با ۱۵/۴ درصد، ویدئو چک با ۱۲/۵ درصد و شب‌های فوتبالی با ۱۲/۲ درصد از شبکه ورزش به ترتیب پرمخاطب ترین برنامه‌های ورزشی سیما بودند. در میان برنامه‌های سیاسی و اندیشه محور سیما، برنامه‌های جهان آرا با ۴/۶ درصد از شبکه افق، تهران ۲۰ با ۳/۹ درصد از شبکه تهران، بدون توقف با ۳/۳ درصد از شبکه ۳ و معرفت با ۳/۳ درصد از شبکه چهارم سیما به ترتیب برنامه‌های پرمخاطب این بخش بودند.

در ماه آبان همچنین برنامه‌های دکتر سلام با ۱۲/۸ درصد از شبکه آموزش، طبیب با ۱۱/۷ درصد از شبکه ۳، ضربان با ۸/۹ درصد از شبکه سلامت و انارستان با ۸/۸ درصد از شبکه افق برنامه‌های پرمخاطب حوزه سلامت در ماه آبان شدند. در بین برنامه‌های علمی‌- آموزشی، برنامه‌های مدرسه تلویزیونی ایران از شبکه آموزش با ۷/۳ درصد مخاطب، چهارسوی علم با ۴/۱ درصد و چرخ با ۱/۱ درصد از شبکه چهار سیما بیشترین بیننده را داشته‌اند. بر اساس این نظرسنجی کلبه عموپورنگ با ۱۹/۲ درصد پرمخاطب ترین برنامه حوزه کودکان و نوجوانان در آبان‌ماه بود. همچنین برنامه‌های سمت خدا با ۱۸/۲ درصد مخاطب، یاد خدا از شبکه قرآن با ۱۱/۴ درصد مخاطب و درس‌هایی از قرآن از شبکه اول سیما با ۸/۹ درصد مخاطب به ترتیب پرمخاطب ترین برنامه‌های معارفی تلویزیون در ماه آبان بودند. در این گزارش ۲۰/۷ درصد از پاسخگویان بیننده تکرار برنامه‌های سیما از طریق اینترنت (سایت‌های آپارات و تلوبیون و…) بوده‌اند و ۲۲/۸ درصد از پاسخگویان حاشیه‌ها و رویدادهای برنامه‌های شبکه‌های سیما را از طریق شبکه‌های اجتماعی پیگیری می‌کنند.

جزئیات برگزاری نمایشگاه تجسمی و سوگواره "یاس کبود" تشریح شد

خبری یازدهمین نمایشگاه تجسمی و سوگواره "یاس کبود" با حضور حجت‌الاسلام مسعود بنیادی، عضو شورای مرکزی قرارگاه فرهنگی تبلیغی جهادیِ سفیران نور و سخنگوی ستاد برگزاری سوگواره در مکان آن نمایشگاه برگزار شد.  بنیادی در این نشست ضمن تشریح اهداف و برنامه‌های این سوگواره گفت: اکنون این نمایشگاه مراحل پایانی آماده‌سازی را طی می‌کند و بناست روز یکشنبه ۲۱ آذر افتتاحیه آن با حضور برخی مسئولان فرهنگی و شهری برگزار شود. این نمایشگاه به همت قرارگاه سفیران نور معاونت تبلیغات اسلامی سراسر کشور و به صورت کاملاً جهادی بیش از یک ماه در حال آماده‌سازی است.

وی با اشاره به اهداف این نمایشگاه گفت: آشنایی با فرهنگ فاطمی (س) به ویژه حقوق شهروندی در سیره آن بانوی بزرگوار هدف و شعار اصلی این دوره از نمایشگاه است؛ این مسئله برگرفته از حدیثی از حضرت زهرا (س) است که فرمود «الجار ثُمّ الدّار»؛ ابتدا همسایه را دریاب بعد خانه.  این کارشناس دینی افزود: آنچه بر زیبایی کار این نمایشگاه می‌افزاید، حضور تمام اقشار جامعه است. شاید در طول سال قشری از مردم فرصت حضور در مجالس اهل‌بیت علیهم‌السلام را نداشته باشند و یا دل به این محافل ندهند؛ اما این نمایشگاه فرصتی برای حضور این عده فراهم کرده است و ما طی این ۱۰ سال اخیر شاهد حضور عمده مردم هستیم تا جایی که طبق برآوردی که داشتیم، از نمایشگاه قبلی به‌طور میانگین بین ۲۰ تا ۲۵ هزار نفر بازدید کردند.

شناسایی انبار احتکار ۱۰۰ تن کاغذ روزنامه

رئیس اتحادیه فروشندگان کاغذ و مقوا از شناسایی و پلمب یک انبار کاغذ روزنامه در هفته‌های گذشته خبر داد و گفت:‌ افزایش قیمت‌ها در بازار کاغذ تحریر کاذب و ناشی از جو روانی التهاب در بازار ارز است. احمد شریفان، رئیس اتحادیه فروشندگان کاغذ و مقوا با اشاره به التهاب این روزهای بازار کاغذ گفت: جوّ روانی ناشی از نوسان قیمت ارز موجب شده تا برخی از تجار در فروش کالای خود به بازار وقفه ایجاد کنند و این موجب شده است تا قیمت‌ها نیز در بازار با افزایش مواجه شود.

وی ادامه داد: در عین حال شرایط بازار به مانند سابق است و خرید و فروشی انجام نمی‌شود،‌ تقاضا اندک ولی کاغذ موجود است؛ البته در زمینه کاغذ روزنامه عرضه بسیار کاهش داشته،‌ به ویژه در بحث تولید داخل که مدتی است کاغذی به بازار وارد نشده است. شریفان از کشف انبارهای احتکار کاغذ روزنامه در دو هفته گذشته خبر داد و گفت:  انباری شامل ۱۰۰ تن کاغذ روزنامه در قم شناسایی و توسط تعزیرات پلمب شد،‌ این کاغذها به بازار عرضه نشده و دپو شده بود. تصور می‌کنم این کاغذها با ارز ۴۲۰۰ تومانی مدت‌ها پیش خریداری و دپو شده باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1122198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =