آمریکا باید با زبان منطق پای میز مذاکره بنشیند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: آمریکایی‌ها باید در وهله اول به جهت آنکه از برجام خارج شدند، عذرخواهی کنند و به برجام بازگردند و از سوی دیگر بر مبنای منطق پای میز مذاکره بنشینند.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز؛ عباس گلرو با بیان اینکه تکلیف ما در مذاکرات با گروه ۱+۴ کاملاً مشخص است، گفت: تیم مذاکره‌کننده جمهوری اسلامی ایران به نمایندگی از مردم، مذاکرات وین را پیش می‌برند و هدف آنان لغو کامل تحریم‌ها و پیگیری مطالبات و حقوق ملت ایران است.

وی در واکنش به شگرد آمریکایی‌ها مبنی بر اینکه از یک طرف به دنبال مذاکره و توافق هستند و از سوی دیگر ما را تهدید و یا تحریم می‌کنند، گفت: آمریکایی‌ها تاکنون تصور می‌کردند که با سیاست یکجانبه گرایی، اعمال فشار و زور، خروج از توافق‌های بین‌المللی و نقض قوانین جهانی می‌توانند منافع خود را تامین کنند اما باید بدانند که این شگرد آنان در مقابل جمهوری اسلامی ایران به جایی نمی‌رسد.

رئیس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: مردم و مسئولان جمهوری اسلامی ایران آگاه هستند و سیاست دووجهی آمریکا مبنی بر اینکه از یک طرف خواستار انجام توافق و مذاکرات هستند و از طرف دیگر تهدید می‌کنند، برای افکار عمومی جهان نخ نما شده است.

گلرو ادامه داد: آمریکایی‌ها باید عاقلانه رفتار کنند و در وهله اول به جهت آنکه از برجام خارج شدند، باید عذرخواهی کنند و به برجام بازگردند و از سوی دیگر باید بر مبنای منطق پای میز مذاکره بنشینند.

وی با تاکید بر اینکه آمریکا و غربی‌ها باید بدانند که تهدیدات آنان تاثیری روی جمهوری اسلامی ایران ندارد، گفت: اگر تهدیدات آمریکایی‌ها به ویژه در زمینه نظامی جواب می‌داد و به جایی می‌رسید، قطعاً آنان این موضوع را علیه ایران عملیاتی می‌کردند اما خودشان هم می‌دانند در مقابل ایران نمی‌توانند کاری انجام دهند.

نماینده مردم سمنان در مجلس گفت: منافع آمریکایی‌ها و متحدانش در منطقه بسیار شکننده است و در مقابل، قدرت جمهوری اسلامی ایران و همپیمانانش در منطقه بسیار زیاد است و با وجود این شرایط، آمریکایی‌ها جرأت نمی‌کنند در مقابل ایران دست از پا خطا کنند و باید در برابر ما به زبان منطق صحبت کنند.

منبع: مهر

کد خبر: 1122282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =