اقتصاد را معطل برجام نمی‌گذاریم / تروئیکای اروپا می‌خواهد ایران را تابع جوسازی‌ها کند

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: تیم مذاکره کننده با جدیت مذاکرات را دنبال می‌کند و دولت و مجلس هم به لطف خداوند اقدامات خود را انجام می‌دهند..

به گزارش خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، محمد اسماعیل کوثری با اشاره به رفتارهای تروئیکای اروپایی در مذاکرات وین و بیانیه اخیر آنها مبنی بر عدم قاطعیت جمهوری اسلامی در مذاکرات گفت: این سه کشور اروپایی تفاوتی با آمریکا ندارند و دروغ‌های فراوانی به ما گفته‌اند بنابراین چندان به حرف‌های آنها توجه نمی‌کنیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: بعد از خروج آمریکا از برجام، این سه کشور به ما قول‌هایی دادند اما دیدیم که نه‌تنها به وعده‌های خود عمل نکردند بلکه خلاف آن هم عمل کردند و هیچ اقدامی در جهت اجرای تعهدات خود انجام ندادند.

کوثری اضافه کرد:همان زمان هم رهبر معظم انقلاب فرمودند که به اروپایی‌ نمی‌توان اعتماد کرد. اکنون هم به همین شکل است و می‌خواهند همه موضوعات براساس خواسته آنها باشد و حاضر به اجرای وظایف خود نیستند.

وی عنوان کرد:‌ غربی‌ها باید بدانند که زمان جنگ جهانی دوم که دو ابرقدرت دنیا را گرفته بودند، تمام شده است اما ظاهرا مسئولین سیاسی این کشورها تصور ۶۰، ۷۰ سال قبل را دارند در صورتی که آن دوران گذشته که کشوری مقتدر مانند ایران به آنها باج دهد.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد:مقامات این کشورها براساس همان ذهنیات تاریخی بیانیه‌های خلاف علیه ایران صادر می‌کنند و می‌خواهند جمهوری اسلامی ایران را تابع جوسازی‌های خود قرار دهند.

کوثری با بیانکه اینکه ما دیگر برجام را به اقتصادمان متصل نمی‌کنیم، گفت: تیم مذاکره کننده با جدیت مذاکرات را دنبال می‌کند و دولت و مجلس هم به لطف خداوند اقدامات خود را انجام می‌دهند..

وی تاکید کرد: اگر آنها می‌خواهند مذاکره‌ به معنای واقعی صورت گیرد، باید به دو موضوعی که اعلام هم شده عمل کنند؛ اولا همه تحریم‌ها باید یکجا برداشته شود و دوم اینکه تضمین بدهند که اگر توافقی صورت گرفت باید به آن عمل کنند. تا زمانی که این دو موضوع عملی نشود مشخص است که مذاکره به شکل که آنها می‌خواهند انجام نخواهد شد.

این نماینده مجلس یازدهم درباره جدیت تیم مذاکره کننده ایرانی گفت: اعضای تیم مذاکره کننده ایران در مذاکرات بسیار جدی و محکم هستند و سیاست‌ها برای تیم مذاکره کننده دقیقا مشخص شده است و آنها هم این سیاست‌ها را برای طرف غربی مشخص کرده‌اند.

کوثری عنوان کرد: بنابراین هیچ شک و شبهه‌ای برای این موضوع نیست اما ما مذاکره برای مذاکره انجام نمی‌دهیم بلکه اگر ببینیم آنها نمی‌خواهند در جهت خواسته‌های به حق جمهوری اسلامی قدم دارند قطعا همانند گذشته عمل نخواهیم کرد و کار خودمان را انجام می‌دهیم.

وی همچنین درباره توافق ایران و آژانس درباره دوربینهای سایت تسای کرج گفت: این توافقی دوطرفه میان سازمان انرژی اتمی ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است و مقرر شده بر اساس آن اقداماتی انجام دهند. این توافق یکطرفه‌ نبوده و طرفین هم نسبت به این توافق، تعهد دارند و براساس آن عمل می‌کنند و هیچ مشکلی هم در ارتباط با این موضوع وجود ندارد.

منبع: ایرنا

کد خبر: 1122316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =