ماجرای نامه سفارشی وزارت صمت برای لوازم خانگی اسنوا !

برخی خبرها نشان از تکرار یک دستور سفارشی برای لوازم خانگی اسنوا دارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایسکانیوز، خبرها نشان از آن دارد که مهدی نیازی معاون وزیر صمت طی نامه‌ای غیرمعمول به بانک مرکزی خواستار یک رانت اختصاصی برای گروه صنعتی انتخاب شده است.

بر این اساس، او برای ۵ ماه تولید گروه لوازم خانگی اسنوا، ۲۱۴ میلیون دلار ارز دولتی و ۳ هزار و ۲۳۱ میلیارد تومان تسهیلات بیش از حد قانونی درخواست کرده است. برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی با بازنشر این خبر عنوان کرده‌اند که احتمالا این رانت برای واردات قطعات بی‌کیفیت و تولید لوازم خانگی است.

ماجرای نامه سفارشی وزارت صمت برای لوازم خانگی اسنوا !

مرداد سال قبل هم گروه صنعتی انتخاب – که اسنوا یکی از برندهای زیرمجموعه آن است – رانتی شبیه به همین گرفته بود.

 در آن زمان صحبت از رانتی ۶۰۰ میلیون دلاری برای این گروه صنعتی بود. آن هم درست زمانی که به دلیل ممنوعیت واردات و کمبود مواد اولیه، نوسان و تورم بسیاری در بخش لوازم خانگی دیده می‌شد. در آن زمان، دبیر کل انجمن صنایع لوازم‌ خانگی ایران از اختصاص ۱.۵ میلیارد دلار ارز به ۲۳۰ واحد تولیدی لوازم خانگی خبر داده بود که ۴۰ درصد آن قرار بود به گروه صنعتی انتخاب اختصاص یابد. خبری که صدای بسیاری از تولیدکنندگان داخلی را درآورد.

البته آن زمان هم صحبت از یک نامه‌نگاری مشابه بود. گویا وزارت صمت به تولیدکنندگان لوازم خانگی گفته بود آنهایی که می‌توانند پنج قلم از محصولات تولید داخل را با قیمت تمام شده و ارزان به دست اقشار آسیب‌پذیر برسانند، اعلام آمادگی کنند. گروه انتخاب هم از میان این تولیدکنندگان انتخاب شده بود. اما تکرار این رانت در یک سال، شائبه برخی دست‌های پشت پرده را بیشتر می‌کند.

البته هنوز واکنش رسمی از سوی وزارت صمت صورت نگرفته و مشخص نیست این نامه‌نگاری چقدر صحت دارد.

کد خبر: 1122378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =