معرفی بزرگترین سرمایه‌گذاران تحقیق و توسعه جهان/ آمریکا و چین ۶۰۰ میلیارد دلار به پژوهش اختصاص دادند

آمارها نشان می‌دهد آمریکا و چین حدود ۶۰۰ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۱ برای تحقیق و توسعه اختصاص داده‌اند و با اختلاف بزرگترین سرمایه‌گذاران R&D هستند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، تحقیق و توسعه (R&D) به فعالیت‌هایی اطلاق می‌شود که دولت‌ها و شرکت‌ها برای ایجاد محصولات و خدمات جدید یا بهبود محصولات و خدمات موجود انجام می‌دهند.

تحقیق و توسعه شامل کارهای انجام شده توسط مهندسان برای توسعه محصولات جدید و همچنین تحقیقات انجام شده توسط دانشمندان صنعتی است که ممکن است به تولید محصولات نامشخص در آینده منجر شود.

تحقیق و توسعه جدای از هزینه حقوق، نیاز به سرمایه‌گذاری قابل توجهی در مواد و تجهیزات دارد. این موضوع تحقیق و توسعه را به فرایندی بسیار پرهزینه تبدیل می‌کند. به طوری‌که که مجموع هزینه‌های تحقیق و توسعه جهانی در سال ۲۰۱۸ به ۲.۲۳ تریلیون دلار آمریکا می‌رسد.

آمریکا و چین با صرف حدود ۶۰۰ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۱ برای تحقیق و توسعه، با اختلاف بزرگترین سرمایه‌گذاران R&D هستند. پس از این ۲ کشور، کره جنوبی در جایگاه‌ بعدی قرار گرفته است.

صنایع تحقیق و توسعه پیشرو دو صنعتی هستند که بیشترین هزینه را برای تحقیق و توسعه در سطح جهان دارند. محاسبات، الکترونیک و مراقبت‌های بهداشتی هر کدام بیش از ۲۰ درصد از هزینه‌های تحقیق و توسعه جهانی را دریافت می‌کنند.

خودرو، نرم‌افزار و بخش‌های صنعتی گسترده‌تر نیز حوزه‌های سنگینی برای سرمایه‌گذاری به حساب می‌آیند.

آمریکای شمالی بیشترین هزینه را در راستای تحقیق و توسعه برای نرم‌افزار، محاسبات، هوافضا و مراقبت‌های بهداشتی صرف می‌کند. اروپا و ژاپن هم حضور بیشتری در خودروسازی و مواد شیمیایی دارند.

آمازون با سرمایه‌گذاری بیش از ۲۲ میلیارد دلار در تحقیق و توسعه، در صدر فهرست بزرگترین شرکت‌های سرمایه‌گذار در بخش تحقیق و توسعه سال ۲۰۱۸ قرار گرفت. برخی دیگر از شرکت‌هایی که در آن سال بیش از ۱۰ میلیارد هزینه کردند شامل گوگل، فولکس واگن، سامسونگ، مایکروسافت و اپل هستند.

حضور بسیاری از شرکت‌های بزرگ فناوری در این فهرست، نه تنها نتیجه نیاز آن‌ها به ایجاد محصولات مصرفی جدید است، بلکه بیانگر آن است که بسیاری از این شرکت‌ها در لبه پیشرفت فناوری‌های آینده و با رشد بالا مانند هوش مصنوعی هستند.

تاثیر پاندمی کرونا بر بخش تحقیق و توسعه

آسیب‌های اقتصادی ناشی از شیوع کرونا بسیار جدی است؛ به طوری که لازم است اقتصاددانان با بررسی شرایط جدید، پیش‌بینی‌های خود را بازنگری کنند. سرمایه‌گذاری تحقیق و توسعه هم تحت تاثیر این بحران اقتصادی قرار خواهد گرفت.

به همین دلیل، در تلاش‌های جهانی برای مقابله با بحران، به بازارهای کلیدی تحقیق و توسعه مانند مراقبت‌های بهداشتی و محاسباتی مانند تحقیق و توسعه دارویی برای تولید واکسن یا سرمایه‌گذاری در محاسبات و نرم‌افزار به دلیل نیاز گسترده به کاهش تماس اجتماعی اتکا می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1122504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =