مهلت ثبت‌نام وام‌های دانشجویی اول دی پایان می‌یابد/ تسهیلات صندوق رفاه برای جبران کمبود خوابگاه

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم گفت: مهلت ثبت تقاضا برای دریافت وام‌های دانشجویی صندوق رفاه دانشجویان اول دی ماه به پایان می‌رسد.

مسعود گنجی رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به مهلت ثبت‌نام وام‌های دانشجویی اظهار کرد: مهلت ثبت تقاضا برای دریافت وام‌های دانشجویی صندوق رفاه اول دی ماه به پایان می‌رسد. متقاضیان باید توجه داشته باشند این مهلت به هیچ عنوان تمدید نخواهد شد، پس لازم است تا اول دی ماه نسبت به ثبت تقاضا اقدام کنند.

وی ادامه داد: بر اساس بودجه تخصیصی از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور مشخص می‌شود مبالغ وام برای نیمسال دوم ۱۴۰۱-۱۴۰۰ افزایش پیدا خواهد کرد یا خیر. اگر سازمان برنامه و بودجه به طور صد درصدی نسبت به تخصیص بودجه اقدام کند، احتمال می‌رود مبالغ وام برای نیمسال آینده افزایش پیدا کند.

گنجی بیان کرد: صندوق رفاه وزارت علوم در راستای ارتقای تمامی خوابگاه‌هایی که با مشکل مواجه هستند تلاش می‌کند، این اقدام در اغلب دانشگاه‌ها صورت گرفته است.

ارائه وام ودیعه به دانشجویان برای رفع مشکل کمبود خوابگاه

وی با اشاره به تمهیدات صندوق رفاه برای جبران کمبود خوابگاه‌ در دانشگاه‌ها خاطرنشان کرد: صندوق رفاه دانشجویان در صورتی که دانشگاه‌ها با مشکل کمبود خوابگاه مواجه شوند، تسهیلاتی را به دانشجویانی که نتوانسته‌اند در خوابگاه ساکن شوند، ارائه می‌کند. دانشگاه‌ها می‌توانند با استفاده از این تسهیلات نسبت به رفع مشکلات خوابگاهی خود اقدام کنند.

وی افزود: این تسهیلات در قالب وام ودیعه به دانشجویان مجرد تعلق می‌گیرد. مبلغ وام در شهر تهران ۵ میلیون تومان، در ۵ کلانشهر ۴ میلیون تومان و در نقاط دیگر کشور ۳ میلیون تومان به ازای هر دانشجو است.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان درباره سقف میزان این تسهیلات که به دانشگاه‌ها ارائه می‌شود، گفت: به عنوان مثال اگر ۱۰۰ نفر از دانشجویان دانشگاه‌های تهران نسبت به دریافت این وام اقدام و توسط دانشگاه به صندوق رفاه معرفی شوند، ۵۰۰ میلیون تومان (به ازای ۱۰۰ نفر) در اختیار دانشگاه قرار می‌گیرد. 

یارانه تغذیه دانشگاه آزاد و غیرانتفاعی به محض بازگشایی به آنان تعلق می‌گیرد

وی با اشاره به بودجه تغذیه دانشجویان خاطرنشان کرد: به جز دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه غیرانتفاعی، یارانه تغذیه دانشجویان توسط سازمان برنامه و بودجه در بودجه دانشگاه‌ها لحاظ شده و مستقیما به حساب دانشگاه واریز می‌شود. امیدواریم سایر دانشگاه‌ها با پیگیری‌های لازم بودجه را از این سازمان دریافت کنند.

 گنجی بیان کرد: یارانه تغذیه دانشگاه آزاد اسلامی و غیرانتفاعی به محض بازگشایی و اعلام به صندوق رفاه، به آنان تعلق می‌گیرد. این بودجه بر اساس نیاز این ۲ دانشگاه به آنان تعلق خواهد گرفت و صندوق رفاه دانشجویان می‌کوشد اجازه ندهد مشکلی برای آنان ایجاد شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1122532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =