کارشکنی‌های دانشگاه مانع فعالیت انجمن‌های علمی می‌شود

دبیر اتحادیه انجمن‌های مهندسی صنایع کشور معتقد است کارشکنی‌های دانشگاه مانع فعالیت انجمن‌های علمی می‌شود.

سارا رضایی دبیر اتحادیه انجمن‌های مهندسی صنایع کشور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با بیان این که برخی دانشگاه‌ها بستر خاصی در فضای مجازی مانند ادوبی کانکت یا اسکای روم برای برگزاری برنامه‌های انجمن‌های علمی قرار نمی‌دهند، اظهار کرد: به همین دلیل، انجمن‌ها برای برگزار جلسات خود که به دلیل کرونا معمولا غیرحضوری بودند با مشکل مواجه شدند.

وی با اشاره به این که چند ماه پیش در جلسه‌ای با حضور همه دبیران انجمن علمی مهندسی صنایع، مشکلات انجمن‌ها مطرح شد، افزود: برخی دانشگاه‌ها حتی مانع فعالیت انجمن‌های علمی در فضای مجازی مانند اینستاگرام و تلگرام می‌شدند، در صورتی که معمولا دانشجویان در شبکه‌های اجتماعی وقت می‌گذرانند و این بهترین راه برای ارتباط با آن‌ها و اطلاع رسانی‌ است.

دبیر اتحادیه انجمن‌های مهندسی صنایع کشور با ذکر مثالی یادآور شد: یکی از انجمن‌های علمی قصد داشت دوره اکسل برگزار کند که همزمان با آن سازمانی در دانشگاه هم این دوره را برگزار می‌کرد، به همین دلیل، امور فرهنگی به انجمن علمی اجازه برگزاری دوره را نمی‌داد چون نمی‌خواستند رقیب ایجاد شود. در حالیکه یک مهندس صنایع حتما به اکسل نیاز دارد.

دانشگاه مانع ارتباط انجمن علمی با استادان و سازمان‌های خارج از دانشگاه می‌شود

وی با بیان این که انتخابات سالانه انجمن‌های علمی معمولا به وسیله اتوماسیون انجام می‌شود، گفت: اما متاسفانه برخی دانشگاه‌ها امکان استفاده از اتوماسیون‌ را ندارند.

رضایی در ادامه خاطرنشان کرد: درست آن است که دبیر انجمن بتواند از طریق اتوماسیون به هر نهادی که در کشور وجود دارد، از رئیس جمهور گرفته تا یک استاد دانشگاه نامه بزند؛ اما برخی دانشگاه‌ها حتی امکان داشتن اتوماسیون را به دبیران نمی‌دهند تا بتوانند به امور فرهنگی دانشگاه خودشان یا استادان نامه بزنند و درخواست مجوز بدهند.

دبیر اتحادیه انجمن‌های مهندسی صنایع کشور، نداشتن بودجه را یکی دیگر از مشکلات انجمن‌های علمی دانست و اظهار کرد: مهم‌ترین دستاورد من در انجمن‌ها این بود که شبکه‌سازی قوی‌ای انجام دادم. در حالی که برخی دانشگاه‌ها اجازه همکاری انجمن‌ها با یکدیگر را به بهانه جنسیت یا مواردی از این دست نمی‌دادند.

انتهای پیام/                                                         

کد خبر: 1122539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =