اعتراف ژنرال صهیونیست به ترسناک بودن جنگ با ایران

یک فرمانده صهیونیستی اذعان کرد که در جنگ آینده بدترین سناریو برای رژیم تل آویو رقم خواهد خورد.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، «اسحاق بریک» ژنرال ارتش صهیونیست و رئیس سابق کمیته رسیدگی به شکایات سربازان، در مقاله‌ای در وبگاه عبری‌زبان «موزاک لایو» نوشت که رژیم صهیونیستی در صورت ورود به جنگ فراگیر، با بدترین سناریو مواجه خواهد شد.

او نوشت که ارتش رژیم صهیونیستی آماده ورود به جنگ نیست و همزمان فرماندهان و مقامات نظامی توجهی به کمبودها و مشکلات موجود در ارتش نمی‌کنند.

اسحاق بریک تأکید کرد که هرجونه جنگ آتی منجر به تلفات بسیار بالا خواهد شد و به طور متوسط روزانه سه هزار موشک از چند جبهه به سمت سرزمین اشغالی شلیک خواهد شد.

این ژنرال صهیونیست افزود: «در یک سناریو، نیروهای همسو با ایران در سوریه و یمن و عراق وارد معرکه می‌شوند، همزمان جنبش حماس نیز از غزه اقدام به شلیک موشک و پرواز در آوردن پهپادها خواهد کرد. این گزینه می‌تواند برای اسرائیل بسیار ترسناک باشد.»

به گفته وی در صورت اقدام اسرائیل برای پاسخ به این حملات، شهرها و روستاها و مناطق مختلف سرزمین اشغالی شاهد درگیری میان اعراب و یهودیان خواهد بود. جاده‌ها بسته می‌شود و تعداد تلفات افزایش می‌یابد. همزمان تخریب گسترده‌ای در شهرها و زیرساخت‌ها روی خواهد داد.

سرلشگر اسحاق بریک در ادامه نوشت: «سال‌ها فرماندهان ارتش این مشکل را سرکوب کردند و آن را نادیده گرفتند و گفتند که حزب‌الله جرأت شلیک موشک به سمت ما را نخواهد داشت و لبنان را به عصر حجر برمی‌گردانیم. جبهه داخلی برای جنگ متعارف از چند جبهه که باعث ویرانی وحشتناک و خسارات بسیار سنگین برای اسرائیل خواهد شد، آماده نیست.»

همراستا با این مقاله، چند مقام امنیتی و نظامی حال حاضر و سابق  صهیونیستی روز شنبه به یک روزنامه آمریکایی گفتند که تل آویو توان حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران را ندارد.

به نوشته «نیویورک تایمز» چند مقام و کارشناسان ارشد نظامی کنونی و سابق (رژیم) اسرائیل گفتند که تل آویو به این زودی‌ها توانایی انجام حمله‌ای که بتواند برنامه هسته‌ای ایران را نابود کند یا حتی به تاخیر بیندازد، ندارد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1122549

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =