تذکر مجلس به وزیر صمت درباره کارگروه قیمت خودرو

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، از تذکر به وزیر صنعت برای تشکیل سریعتر جلسه کارگروه قیمت خودرو خبر داد و گفت: نتایج تشکیل جلسه این کارگروه باید ظرف 10 روز الی 2 هفته به مجلس اطلاع داده شود.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، عزت الله اکبری تالارپشتی نماینده مردم تهران با اشاره به جلسه هفته گذشته این کمیسیون با وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیران ایران‌خودرو و سایپا برای پیگیری «افزایش 18 درصدی قیمت خودرو» اظهار داشت: در پی این جلسه و با توجه به توافق صورت‌گرفته برای تشکیل کارگروه مشترک میان مجلس و دولت برای بررسی کارشناسی موضوع، 8 نفر از اعضای کمیسیون را به وزارت صنعت معرفی کردیم، اما تا امروز جلسه آنها تشکیل نشده است که بهمین خاطر، امروز در تماس تلفنی به وزیر صنعت تذکر دادم که جلسه این کارگروه سریع‌تر تشکیل شود.

وی افزود: به زودی نامه دیگری به وزارت صنعت ارسال می‌کنیم تا نتایج تشکیل جلسه این کارگروه را ظرف 10 روز الی 2 هفته به مجلس اطلاع دهند.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پاسخ به این سؤال که مجلس در نهایت چه تصمیمی در جریان افزایش قیمت خودرو خواهد گرفت، تصریح کرد: مجلس ابزار اجرایی ندارد و اجرا در دست دولت است؛ مجلس بر عملکردها نظارت می‌کند و نظارت هم مدتی زمان می‌برد.

اکبری با بیان اینکه دولت به تازگی مستقر شده و نمی‌توانیم به آن زیاد فشار بیاوریم، گفت: نمایندگان هفته گذشته 11 سؤال در حوزه‌های مختلف از وزیر صنعت مطرح کرده‌اند که در خصوص برخی سؤالات مدیریت کردیم تا دولت فرصت برنامه‌ریزی و اقدام داشته باشد، اما در مورد 4 سؤال نمایندگان قانع نشدند و این سؤالات به صحن مجلس ارجاع می‌شود.

وی با بیان اینکه به نظر ما وزیر صنعت از اتفاقات رایج در حوزه صنایع کشور از جمله صنعت خودرو عقب مانده است، گفت: آقای فاطمی امین در جریان ارائه برنامه‌هایش در زمان رأی اعتماد گفت که تا عید قیمت خودرو را 5 تا 15 درصد پایین می‌آوریم؛ همان زمان ما نسبت به امکان تحقق این برنامه تردید داشتیم و بعداً هم در نامه‌ای به وزارت صنعت اعلام کردیم که وقتی دولت فقط 6 درصد در ایران‌خودرو سهام دارد، چطور برای آن مدیرعامل تعیین می‌کند؟!

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس، با تاکید بر اینکه بهترین راه برای ساماندهی صنعت خودرو این است که همه چیز طبق قانون دنبال شود، گفت: مشکل اصلی این است که در حال حاضر ایران‌خودرو و سایپا طبق قواعد اقتصادی اداره نمی‌شوند و ساختار مدیریتی آنها مشکل دارد،

اکبری تالارپشتی تصریح کرد: دو شرکت بزرگ خودروسازی همواره به عنوان حیاط خلوت دولت‌ها عمل می‌کنند و لذا تا زمانی که این ساختار اصلاح نشود، مشکلات همچنان باقی است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1122569

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =