قدردانی ترکیه از تلاش ایران برای حل بحران در افغانستان

مولود چاووش اوغلو از تلاش ایران برای حل بحران در افغانستان تشکر کرد و از سازمان همکاری اسلامی خواست تا حمایت جهانی را برای این منظور بسیج کند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز به نقل از آناتولی، «مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه، در جریان سخنان خود در نشست اختصاصی سازمان همکاری اسلامی درباره بحران انسانی در افغانستان، از ایران برای تلاش در حل بحران این کشور قدردانی کرد.

در جریان این نشست که در پاکستان برگزار شد، چاووش اوغلو در بخشی از سخنان خود با بیان آن‌که این بحران، که هر روز رو به وخامت بیشتری می‌گذارد، بر کشورهای مسلمان تأثیری عمیق داشته است، از کشورهای "پاکستان، ایران، ازبکستان، ترکمنستان، اندونزی و مالزی" به دلیل مشارکت فعال در زمینه این بحران قدردانی کرد.

او در ادامه افزود: «البته باید تلاشمان در این زمینه بیشتر شود تا نقشِ شاخص خود را به عنوان جامعه‌ای اسلامی ایفا کنیم. باید سفری از سوی وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی به کابل، پایتخت افغانستان، ترتیب داده شود تا همبستگی خود را نمایش دهیم و پیام خود را به عنوان امت اسلامی، به صورت مستقیم، بفرستیم.»

چاووش اوغلو در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: «همبستگی با ملت افغان بخشی از وظیفه اخلاقی و یک تکلیف دینی بود.»

وزیر خارجه ترکیه همچنین «هماهنگی برای رساندن کمک‌های بشردوستانه»، «جلوگیری از فروپاشی اقتصادی در افغانستان» و همچنین «مشارکت با طالبان» را ۳ گام اصلی در زمینه حل بحران در افغانستان دانست.

وزیران امور خارجه کشورهای اسلامی، امروز (یکشنبه) در نشست فوق‌العاده شورای وزیران امور خارجه سازمان همکاری اسلامی (O.I.C) به میزبانی پاکستان، به بحث و بررسی مسئله افغانستان پرداختند.

نشست سازمان همکاری اسلامی اولین کنفرانس بزرگ درباره افغانستان از زمان کنترل این کشور به دست طالبان در ماه اوت (مرداد) است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1122586

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =