طرفین برجام تا حدود زیادی پیش شرط‌های ایران را پذیرفته‌اند

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس گفت: قاطعیت ایران در مذاکرات جواب داده و طرفین برجام تا حدود زیادی پیش شرط‌های ایران را پذیرفتند.

سجاد شیخ علیا لواسانی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به روند مذاکرات هسته‌ای اظهار کرد: آمریکا به خوبی متوجه شده که خروج از برجام و فشار برای برهم زدن این معاهده به نتیجه نرسیده و باعث انزوای این کشور در افکار عمومی شده است.

وی درباره سیاست آمریکا در مواجهه با مذاکرات هسته‌ای با ایران ادامه داد: آمریکا 2 گزینه بیشتر ندارد یا باید وارد جنگ نظامی با ایران شود که نتیجه آن مانند عراق و افغانستان خواهد شد یا به مذاکرات هسته‌ای ادامه دهد که به نظر می‌رسد آمریکا گزینه دوم را انتخاب کرده است.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس با اشاره به اینکه آمریکا و اروپا متوجه تغییر سیاست‌های تیم مذاکره‌کننده ایران شده‌اند، گفت: طرفین برجام در نتیجه به خوبی آگاه هستند که دیگر نمی‌توانند مانند گذشته هم مذاکره داشته باشند و هم تحریم‌هایی را علیه ایران وضع کنند. البته آمریکا هنوز به دنبال مطرح کردن برجام موشکی یا گنجاندن مسائل منطقه‌ای در مذاکرات هسته‌ای است.

وی سیاست تیم مذاکره کننده فعلی را نسبت به تیم‌های قبلی عزت مدارانه و قاطع دانست و گفت: طرفین برجام در گذشته نشان دادند که به دنبال فرسایشی کردن مذاکرات هستند و به همین علت موضع قاطع ایران در مقابل آنها درست بوده است. در نتیجه قاطعیت ایران در مذاکرات جواب داد و طرفین برجام تا حدود زیادی پیش شرط‌های ایران را پذیرفتند.

لواسانی ادامه داد: آمریکا امیدوار بود که از طریق کشورهای همجوار و حاشیه حوزه خلیج فارس به ایران فشار اقتصادی و سیاسی وارد کند؛ اما با توجه به حضور قدرتمند ایران در منطقه، آمریکا به این نتیجه رسیده که این کشورها نیز تحت نفوذ و تاثیر افکار و سیاست‌های این کشور قرار نمی‌گیرند.  

خلع سلاح سیاسی آمریکا در منطقه 

این دانشجوی کارشناسی ارشد با بیان اینکه در حال حاضر آمریکا در سخت‌ترین شرایط ممکن در منطقه قرار دارد، گفت: آمریکا ابزار و مولفه‌های قدرت خود در منطقه را از دست داده است و فشارهای حداکثری علیه این کشور وجود دارد. 

به گفته لواسانی، عربستان سعودی و امارات متحده عربی بزرگ‌ترین حامیان سیاست‌های خصمانه آمریکا در منطقه بودند که آنها نیز با تحمل شکست در یمن به سیاست‌های اشتباه خود در منطقه پی برده‌اند.

ایران به دنبال همراهی با کشورهای همسایه

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس با بیان اینکه ایران برای خنثی‌سازی توطئه‌های آمریکا و رژیم غاصب صهیونیست، سیاست دوستی با همسایگان را در پیش گرفته است، گفت: در حال حاضر کشورهای منطقه به خوبی متوجه شدند که باید جبهه قدرتی با محوریت ایران شکل بگیرد. 

وی با بیان اینکه در گذشته برخی از کشورهای همسایه و حوزه خلیج فارس در روند انجام مذاکرات سنگ‌اندازی می‌کردند، گفت: ایران با سیاست‌های استفاده از ظرفیت‌های درونی و افزایش قدرت‌های درون‌زا به حفظ استقلال خود کمک کرد و این استقلال در نهایت در بهبود ارتباط با کشورهای دیگر تاثیرات مثبت گذاشت. 

لواسانی با اشاره به کمک‌های مستشاری ایران به برخی از کشورها مانند یمن و سوریه عنوان کرد: این کمک‌ها شاید در گذشته باعث ایجاد هجمه‌های علیه ایران شد ولی در نهایت به قدرت و اقتدار کشورمان منجر شد.

این فعال دانشجویی در پایان خاطرنشان کرد: کشورهای عضو ائتلاف عربی با چرخش سیاست‌های خود به دنبال ترمیم روابط با ایران هستند چراکه متوجه شدند دیگر آمریکا حامی مطمئنی برای آنها نیست.

انتهای پیام/

کد خبر: 1122597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =