استادان از دریافت امتیاز فرهنگی برای ارتقای رتبه اکراه دارند

مدیر هم اندیشی و دانش افزایی استادان دانشگاهی نهاد رهبری گفت: بیشتر استادان حاضر در دوره‌های هم‌اندیشی از دریافت امتیاز فرهنگی برای ارتقای مرتبه استادی امتناع می‌کنند.

حجت‌الاسلام حبیب محمدنژاد در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به هفته وحدت حوزه و دانشگاه اظهار کرد: بیشتر فعالیت‌های نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها مانند برگزاری دوره‌های هم اندیشی و دانش افزایی، با محوریت همکاری بین استادان حوزه و دانشگاه است.

وی درباره میزان استفاده از استادان حوزه علمیه در دانشگاه‌ها مطرح کرد: تلاش شده از مدرسان حوزه در دوره‌های معرفت‌شناسی و اخلاق حرفه‌ای و تربیتی استفاده شود تا این مباحث با گرایش اسلامی به دانشجویان تدریس شود. 

مدیر هم‌اندیشی و دانش‌افزایی استادان و نخبگان دانشگاهی نهاد رهبری با تاکید بر هم افزایی علمی بین استادان حوزه و دانشگاه اضافه کرد: همکاری بین استادان در دوره‌های هم‌اندیشی یکی از نمادهای وحدت حوزه و دانشگاه است.

وی در پاسخ به این انتقاد که کلیشه‌ای محور بودن برگزاری دوره‌های هم اندیشی یکی از انتقادات جدی به این سلسله جلسات است، گفت: بنده این انتقاد را به حق و درست نمی‌دانم چراکه استادان مخاطبان اصلی نشست‌های هم اندیشی هستند که به هیچ عنوان درگیر کلیشه نمی‌شوند.

محمدنژاد اضافه کرد: استادان حوزه و دانشگاه هر استان علاوه بر دغدغه‌های روز جامعه و دانشگاه، مسائل استان خود را نیز در نظر می‌گیرند. بنابراین موضوعات احصا شده در جلسات هم‌اندیشی مسائل ملی یا منطقه‌ای است که تکراری یا کلیشه‌ای نیستند.

این مسئول با اشاره به آثار مشترک علمی و فرهنگی بین دانشگاه و حوزه یادآور شد: در حال حاضر آثار متعددی در حوزه‌های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی تالیف شده که محصول برگزاری همین دوره‌های هم اندیشی بین استادان حوزه و دانشگاه بوده است. به عنوان مثال سلسله جلساتی تحت عنوان علم و دین برگزار شد که نظرات و اندیشه‌های استادان حاضر در قالب کتاب منتشر شد.

وی ادامه داد: وحدت حوزه و دانشگاه باعث فرهنگ سازی و ارتفای علمی استادان خواهد شد  و  به ترویج اجتماعی نقش آنها در جامعه منجر خواهد شد. 

محمد نژاد درباره حضور استادان حوزه و دانشگاه در دوره‌های هم اندیشی و معرفت افزایی عنوان کرد: بر اساس  بند 9 ماده یک فرهنگی آیین نامه ارتقای مرتبه اعضای هیئت علمی آموزشی، پژوهشی و فناوری، ارتقای دانش افزایی استادان جزو ملاک‌های اصلی این ارتقا است. در نتیجه  طبق قانون و در راستای تشویق استادان برای حضور در جلسات هم اندیشی، هر 16 جلسه در حدود 2 امتیاز فرهنگی دارد. 

مدیر هم اندیشی و دانش افزایی استادان و نخبگان دانشگاهی نهاد رهبری در پایان خاطرنشان کرد: البته بیشتر استادان از دریافت امتیاز فرهنگی برای ارتقای مرتبه استادی اکراه دارند یا تعداد قابل ملاحظه‌ای از آنها که در جلسات هم اندیشی حاضرند، استاد تمام هستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1122616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =